مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا در سال جاری تیم واکنش سریع استان اردبیل را که متشکل از 50 نفر نیروی متخصص و کاربلد است راه‌اندازی کنیم.
کد خبر: ۲۹۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 04 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس، بهرام غیبی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در قالب کار گروه‌های تخصصی شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان اردبیل اظهار کرد: ما در کار گروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی در کنار شورای هماهنگی مدیریت بحران هستیم و سعی‌مان بر این است تا موضوع آموزش و همگانی و تخصصی نیروهایمان را به عنوان یک اولویت جدی مدنظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بر اساس تفاهمنامه امضا شده در نیمه دوم امسال قرار است کلیه کارکنان ادارات و نهادهای مختلف از برنامه آموزش امداد و نجات 35 ساعته بهره‌مند شده و در این زمینه به ابتدایی‌ترین موضوعات امداد و نجات آشنا شوند، افزود: در کنار این امر ما سعی می‌کنیم با شناسایی ظرفیت ادارات و نهادهای مختلف در مسیری حرکت کنیم تا بتوان کار تخصصی‌تری را در بحث آموزش و ارتقای آمادگی نیروها برای مقابله با حوادث و رخدادها انجام داد.

غیبی با یادآوری اینکه ما در 10 شهرستان کار گروه‌های تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی را فعال کردیم تا در قالب پاسخگویی جامع به حوادث رخداده ورود پیدا کنند، بیان کرد: ما به زودی تیم واکنش سریع هلال احمر را در استان متشکل از 50 امدادگر و نجات‌گر باسابقه راه‌اندازی می‌کنیم که این نیروها آموزش‌های بیش از 400 ساعته را به صورت تئوری و عملی گذرانده‌اند.

وی تصریح کرد: آموزش این نیروها از 20 روز آغاز شده و در دو مرحله در سخت‌ترین شرایط نفرات حاضر در تیم واکنش سریع آموزش می‌بینند به طوری که حتی با استفاده از جی‌.پی‌.اس نسبت به تهیه و پیدا کردن محل تغذیه خود اقدام کرده و در آستارا دوره غواصی را نیز پشت سر می‌گذارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: این نیروها باید به سیستم جی‌.پی‌.اس و نقشه‌خوانی مجهز باشند تا در شرایط بحرانی بتوانند آماده و سرحال به عنوان اولین تیم واکنش سریع استان خدماتی را به آسیب‌دیدگان احتمالی ارائه کند.

غیبی گفت: ما کار را با 100 نفر آغاز کردیم اما نیمی از این تعداد به دلایلی کنار گذاشته شده‌اند و درحال حاضر با 50 نیرو سعی می‌کنیم تا بحث آموزش نیروها و تشکیل تیم واکنش سریع را انجام دهیم.

وی به توانمندی این نیروها اشاره کرد و گفت: این نیروها می‌توانند در بخش‌های مختلف قابلیت و توان مقابله با بحران را به خوبی انجام دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار