فرماندارمهران؛
فرماندار مهران در جمع اصحاب رسانه از تسریع تلاشها برای آماده سازی شهرستان مهران برای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی خبرداد وگفت:هرچند نباید تلاشها وخدمات انجام گرفته در دولتهای قبل را نادیده گرفت اماحقیقتا در طول سه ساله اخیر برابر با پانزده سال گذشته در مهران کار انجام شده است
کد خبر: ۲۹۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 05 September 2016
 فرماندار مهران در جمع اصحاب رسانه از تسریع  تلاشها برای آماده سازی شهرستان مهران برای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی خبرداد وگفت:هرچند نباید تلاشها وخدمات انجام گرفته در دولتهای قبل را نادیده گرفت اماحقیقتا  در طول سه ساله اخیر برابر با پانزده سال گذشته در مهران کار انجام شده است
به گزارش تابناک ایلام،فرماندار شهرستان مرزی مهران، شامگاه (15 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار کرد: شهرستان مهران یکی از شهرستان‌های مهم و با پتانسیل بالا در این استان است که دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته توجه ویژه‌ای به آن نشان داده است.
وی، تصریح کرد: یکی از پتانسیل‌های مهم و بزرگ استان در سال‌های اخیر منطقه ویژه اقتصادی مهران بوده که هم‌اکنون در حال فعال‌سازی است و در مرحله اجرای زیرساخت‌های لازم قرار دارد که وسعت این منطقه 83 هکتار بوده و تاکنون نیز 8 طرح اشتغال‌زایی صنعتی، تولیدی و خدماتی در آن کلنگ زنی شده و تسهیلات و سرمایه‌گذاری در این طرح بالغ‌بر 200 میلیارد تومان و بیش از 40 میلیون یورو بوده است.
 
فرماندار مهران، یادآور شد: تکمیل لایحه منطقه آزاد تجاری و عزم دولت برای تصویب و تحقق آن، این طرح را به‌عنوان امید بزرگ استان مطرح و موجب برون‌رفت استان از بن‌بست‌ها اقتصادی و تحول ساز در منطقه خواهد بود و طرح عظیم نفتی آذر در طی سه سال گذشته فعال بوده و به‌طوری‌که در حال حاضر 9 دکل در این طرح فعال است.
 
ناصری، طرح فرودگاه مهران، پتروشیمی، طرح نفتی چنگوله، طرح سد چنگوله از دیگر طرح‌های مهم این شهرستان عنوان کرد و افزود: آماده‌سازی پایانه مرزی مهران برای استقبال و پذیرایی از زوار در ایام اربعین حسینی از دیگر برنامه‌های در دست اقدام مسئولان استانی و شهرستان مهران در سال جاری است.
 
وی، بابیان اینکه گیت‌های ورود و خروج پایانه مرزی مهران از 18 گیت در حال حاضر به 96 گیت افزایش پیداکرده است، ابراز کرد: احداث دیوار حائل در مسیر تردد زوار به‌منظور تسهیل در تردد زوار، احداث منبع 500 مترمکعبی و خط انتقال آب به طول 19 کیلومتر و افزایش سرویس‌های بهداشتی ه 220 چشمه در محل پایانه مرزی ازجمله این اقدامات است.
فرماندار مهران، در پایان خاطرنشان کرد: بحث بازارچه چنگوله به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم دولت برای ایجاد اشتغال پایدار و مستقیم در شهرستان مهران در دستور کار مسئولان استانی و شهرستان مرزی مهران قرارگرفته است.
  
فرماندار مهران در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد:پرونده منطقه آزاد مهران در دست اقدام دولت و خانه ملت است.ولی ما از داشته هایمان غافل نشده ایم.
 
وی ادامه داد:منطقه ویژه اقتصادی مهران یک ظرفیت بسیار مهم و به نوعی پشتیبان تولیدی منطقه آزاد در آینده خواهد بود.تا سه سال پیش سهم ما از منطقه ویژه تنها یک تابلو بود.ولی از سال 92 اهتمام دولت بر تکمیل زیرساختهای این منطقه بوده و آب و برق و گاز و تسطیح و خیابان کشی در منطقه ویژه 800 هکتاری به انجام رسیده و ده ها طرح مختلف برای اجرا در این منطقه اقدام کرده و عملیات اجرایی خود را آغاز کرده اند.

 وی، بابیان اینکه در تمام ظرفیت‌ها برای توسعه زیرساخت‌های شهرستان مهران برای بحث اربعین حسینی کارشده است اما با نقطه مطلوب فاصله دارایم، افزود: طرح آب‌رسانی به پایانه مرزی مهران به طول 19 کیلومتر انجام‌شده و در حال حاضر 21 لیتر در ثانیه آب وارد پایانه مرزی مهران می‌شود که کار بسیار بزرگی در راستای تأمین آب این پایانه انجام‌شده است.
 
فرماندار مهران، تصریح کرد: کمربند جنوبی شهرستان مرزی مهران که جاده بین مزارع بوده امروز با استفاده از ظرفیت‌های شهرستان و استان به یک جاده استاندارد کمربندی تبدیل‌شده که ظرف دو هفته آینده آسفالت شده و به بهره‌برداری می‌رسد و نقش مهمی در تردد وسایل نقلیه برون‌شهری در ایام اربعین حسینی دارد.
 
مراد ناصری، با اشاره به دودهنه شدن پل زائر، یادآور شد: در داخل شهر مرزی مهران 50 هکتار از اراضی جهاد کشاورزی به‌صورت پارکینگ ایجادشده که این پارکینگ به همراه پارکینگ‌های داخل شهر مهران ظرفیت گنجایش 70 هزار خودرو را در  ایام اربعین حسینی خواهد داشت.
وی، بابیان اینکه با تمهیدات اندیشیده شده مشکلاتی که در اربعین 94 در شهر مهران وجود داشت، مرتفع شده است، ابراز کرد: جاده بین شهر صالح‌آباد و شهر مرزی مهران در حال حاضر به پیمان رفته و در حال حاضر قرارگاه خاتم‌الانبیاء در این مسیر در حال کار است که برای اربعین حسینی به‌صورت 4 بانده سال جاری آماده خواهد شد.
 
فرماندار مهران، بیان کرد: ایستگاه‌های صلواتی در سال جاری در ایام اربعین حسینی به خارج از شهر مهران منتقل خواهد شد و همچنین سه‌نقطه در مسیر 11 کیلومتری پل زائر به پایانه مرزی مهران نقاطی برای استقرار ایستگاه‌های صلواتی در نظر گرفته‌شده که خدمات مناسبی به زائران حسینی ارائه خواهند داد.
 
ناصری،  خاطرنشان کرد: جاده اضطراری پل زائر به پایانه مرزی مهران و همچنین جاده امداد و نجات در کنار جاده پل زائر به مهران در حال انجام است و پارکینگ‌های داخل شهر مهران و خارج از شهر مهران در سال جاری ساماندهی شده و این در حالی است که سال گذشته حدود 120 هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌های شهر مهران مستقرشده بود.
 
ناصری با تاکید بر قداست مهران قهرمان اظهار داشت:مهران قدمگاه 6 هزار شهید گلگون کفن و دروازه عتبات عالیات است.معنویت و تدین در این شهرستان موج میزند.
 
مراد ناصری درادامه گفت:بنده افتخار میکنم که سرباز ولایت بوده و از لحاظ فکری در خط و مشی اعتدال دکتر روحانی قرار دارم. 
 
شهر مهران مرکز شهرستان مهران در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام و در مسیر ایلام – دهلران واقع شده و از غرب با عراق هم‌مرز است. این شهر در فاصله ۱۵۷ کیلومتری بغداد و ۲۹۰ کیلومتری کربلا قرار دارد. شهر مهران در جنوب استان ایلام قرار دارد و به ۴ بخش فرخ‌آباد، هرمز آباد، رستم‌آباد و بهین و بهروزان تقسیم می‌شود.جمعیت این شهرستان در اخرین سرشماری بالغ بر 70 هزار نفر است.  
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار