کد خبر: ۲۹۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸ 07 September 2016


رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب با بیان اینکه خصوصی‌سازی تحقیقات در زمینه آب و خاک به تازگی در کشور آغاز شده است، گفت: این اقدام بسیار مهم است و می‌تواند در اشتغالزایی دانش آموختگان نیز بسیار موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کامبیز بازرگان ظهر امروز در گردهمایی ملی برنامه‌ریزی تحقیقات مدیریت پایدار خاک و آب در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در زمینه توسعه کشاورزی انجام دهیم، رفع چالش‌ها در زمینه آب و خاک است.

وی ادامه داد: در این زمینه و یکی از مهمترین اقدامات خصوصی‌سازی تحقیقات در زمینه خاک و آب است تا بتوانیم به اهداف موردنظر دست پیدا کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه خصوصی‌سازی تحقیقات در زمینه آب و خاک به تازگی در کشور آغاز شده است، خاطرنشان کرد: البته این اقدام بسیار مهم است و می تواند در اشتغالزایی دانش آموختگان نیز بسیار موثر باشد.

بازرگان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: متأسفانه برخی به خصوصی‌سازی نگاه افراطی داشته و این مهم را تهدیدی برای بخش کشاورزی می‌دانند، اما با خصوصی‌سازی می‌توانیم بخش قابل توجهی از مشکلات را در بخش کشاورزی مرتفع کرده و به سمت توسعه و پیشرفت بیشتر سوق داده شویم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه موسسه تحقیقات خاک و آب به عنوان بزرگترین موسسه تخصصی در حوزه خاک و آب است، تأکید کرد: با وجود تمام چالش‌ها در حوزه آب و خاک اما تمام تلاش خود را برای رسیدن به موفقیت‌ها در پیش گرفته‌ایم.

رئیس موسسه تحقیقات آب و خاک کشور تصریح کرد: تحقیقات مهمترین اولویت این موسسه است و تلاش داریم تا با به روز کردن دانش خود به سمت تحولات اساسی در این حوزه پیش برویم.

بازرگان در ادامه سخنان خود تحقیقات در زمینه مسائل مربوط به خاک و آب را مهمترین اولویت دانست و تأکید کرد: شناسایی و طبقه‌بندی خاک‌ها و ارزیابی اراضی کشور و بررسی و تعیین روش‌های علمی و اقتصادی بهره‌وری از منابع خاک و آب در زمینه تولید محصولات کشاورزی مهمترین مسائلی است که به آن توجه ویژه داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار