مشاور رییس جمهوری در امور رسانه گفت:دولت نقدهای رسانه ای مبتنی بر معیارهای صحیح را یک خدمت به دستگاه های اجرایی می داند و به استانداران،فرمانداران و دیگر مسوولان تذکر داده که نقدپذیر باشند و فضا را برای بیان مشکلات فراهم کنند.
کد خبر: ۲۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲ 30 April 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدرضا صادق،عصر چهارشنبه درنشست بااصحاب رسانه استان فارس در شیراز افزود:تیترزنی و بزرگنمایی درباره اقدامات انجام شده و تحکم به رسانه ها خط مشی دولت نیست و بر بیان امور در حد و اندازه واقعی، تاکید جدی دارد.

وی ادامه داد:یکی از مواردی که مورد توجه دولت قرار گرفته ایجاد تعهد بر اساس توانایی هاست و با توجه به این رویکرد ،تمام مصوبات سفرهای استانی، از پیش کارشناسی و بررسی شده است.

به گفته صادق، با چنین روشی تمام تعهدات 15سفر استانی قبلی، بر اساس برنامه زمان بندی شده و زودتر از آن عملیاتی شده است.

مشاور رسانه ای رییس جمهوری پس از شنیدن دغدغه های حرفه ای و معنوی فعالان رسانه ای فارس اظهار داشت:دولت از تمام ظرفیت های قانونی برای رفع مشکلاتی مانندکم بودن حقوق و دستمزدها ،امنیت کاری و بیمه خبرنگاران استفاده می کند و تاکنون پیگیری های قابل توجهی در این زمینه داشته است.

صادق بیان کرد:در نتیجه این پیگیری ها ،برخی مسائل بیمه ای حل شده و هم اکنون روزنامه های محلی و هفته نامه ها در صورتی که به ترتیب 12 و شش نفر بیمه شده داشته باشند ،سهم کارفرما از سوی دولت به آنان بازگردانده می شود.

وی ادامه داد:برای بیمه رابطین خبر خبرگزاری ها نیز چنین روندی پیش بینی و اعلام شده که متاسفانه در برخی استان ها هنوز عملیاتی نشده که این کاستی ها پیگیری می شود.

وی همچنین بر لزوم بهره مندی عکاسان خبری ازمزایای بیمه برای خود و تجهیزاتشان تاکید کرد.

مشاور رییس جمهوری در امور رسانه گفت: بسیاری از موارد و مشکلات طرح شده از جمله مسکن خبرنگاران،با استفاده از ظرفیت تشکل های صنفی قابل حل است که حمایت از این تشکل ها نیز از دیگر سیاست های دولت است.

وی همچنین از برنامه و رایزنی های جدید برای کمک به تامین مسکن خبرنگاران سخن گفت و اظهار داشت:جزییات این طرح پس از نهایی شدن، اعلام خواهد شد.

وی امنیت شغلی خبرنگاران را از دغدغه های مهم دولت معرفی و اضافه کرد:برخی مشکلات و محدودیت هایی که برای فعالان رسانه ای به وجود می آیدخارج ازحوزه اختیارات دولت است اما رایزنی هایی انجام شده تاامنیت شغلی به ویژه برای خبرنگارانی که با در نظر گرفتن منافع ملی و قانون فعالیت می کنند افزایش یابد.

صادق بیان کرد:در دوره جدید مدیریت رسانه ملی (صدا و سیما)برای توجه به خواسته های مردم و همسویی با دولت کارهای خوبی انجام شده و افق همکاری ها در این زمینه روشن است.

در نشست با مشاور رییس جمهوری ،فعالان رسانه ای فارس مشکلات و خواسته های خود را با تاکید و تمرکز بر بیمه ،مسکن ، معیشت،آموزش و تحول در نظام اطلاع رسانی روابط عمومی ها مطرح کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار