کد خبر: ۲۹۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 17 September 2016


معاون خدمات شهری شهرداری مشکین دشت فردیس گفت که 22 حلقه چاه جذبی به منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر سطح این منطقه حفر شده است.

نجفعلی برزگران روز شنبه در نشست خبری ضمن تشریح اقدامات و عملکرد این نهاد برای رفاه حال شهروندان از ابتدای سال جاری تاکنون، افزود: چاه های جذبی علاوه بر جلوگیری از آبگرفتگی معابر ، در جمع آوری آب باران از سطح زمین ، جلوگیری از هدررفت آبهای سطحی و افزایش آب های زیرزمینی نقش مؤثری را ایفا می کنند.

وی یادآور شد: در تلاشیم با حفر چاه های جذبی زمینه را برای حفظ و احیای سفره های زیر زمینی داشته باشیم و با مشارکت جدی شهروندان در عدم تخلیه زباله و نخاله های ساختمانی در انهار باعث جلوگیری از آبگرفتگی در زمان بارش شویم.

وی در بخش دیگر سخنان خود به منظور زیباسازی و حفظ محیط زیست اراضی بایر در مشکین دشت گفت: تاکنون 400 کامیون نخاله ساختمانی از اراضی بایر مشکین دشت به مساحت چهارهزار متر مکعب جمع آوری شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشکین دشت فردیس افزود: روزانه 40 تن زباله از سطح شهر مشکین دشت با هشت دستگاه خودرو سنگین با 30 نیروی انسانی در دو مرحله جمع آوری به حلقه دره کرج منتقل می شود.

برزگران افزود: سرانه زباله برای هر نفر در مشکین دشت نیم کیلو است که بیشتر زباله خانگی می باشند.

وی اظهار کرد: سال گذشته 500 سطل مکانیزه و توری زباله در مشکین دشت نصب شده است که در برنامه امسال پیش بینی می شود که 300 سطل دیگر نصب شود.

وی در خصوص توسعه و گسترش فضای سبز مشکین دشت افزود: با تلاش های شهرداری و شورای شهر مشکین دشت دو هزار و 700 متر زمین برای احداث بوستان درخیابان قدس مشکین دشت معروف به باغ حسینی با اعتبار شش میلیارد و 500 میلیون ریال در دست اجراست.

معاون خدمات شهری شهرداری مشکین دشت فردیس گفت: اکنون مشکین دشت دارای 13 بوستان با مساحت کل فضای سبز12.8 هکتار مجهز به وسایل بازی کودکان و ست تندرستی و همچنین معلولان می باشد.

برزگران افزود: روزانه 256 مترمکعب و 256 هزار لیتر فضای سبز و بوستانهای مشکین دشت آبیاری می شوند که 45 درصد آبیاری فضای سبز مشکین دشت از نهر آب کشاورزی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: بلوارها و میادین از طریق سیستم آبیاری قطره ای انجام می شود.

وی افزود: ایستگاههای آتش نشانی بعثت و مشکین دشت از نظر امکانات مجهز به 9 دستگاه خودرو سبک و سنگین با 32 نیروی انسانی می باشند ومشکلی در این زمینه وجود ندارد.

برزگران گفت: امسال برای تجهیز ایستگاههای آتش نشانی مشکین دشت دومیلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشکین دشت فردیس گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان بالغ بر 70 تن نمک و 220 تن ماسه ذخیره شده است که حدود پنج هزار ماسه و نمک بسته بندی شده به مدارس و مساجد و مراکز درمانی توزیع خواهد شد.

برزگران افزود: برای روشنایی معابر و بلوار های شهرک بعثت میدان آلاله تا بلوار ورزشی ، سعدی و شهید کاظمی مشکین دشت با دومیلیارد و 400 میلیون ریال اعتبارانجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار