عزت وامنیت ما از برکت شرافت و غیرت شهدا و جانبازان است :
کد خبر: ۲۹۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳ 20 September 2016
 یاداشت ، از مؤمنان مرداني هستند که به پيماني که با خدا بسته بودند صادقانه وفا کردند بعضي بر سر پيمان خويش به شهادت رسیدند و بعضي چشم به راهند و هرگز پيمان خود دگرگون نکرده اند.(احزاب/23)

 از مؤمنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند صادقانه وفا کردند بعضی بر سر پیمان خویش به شهادت رسیدند و بعضی چشم به راهند و هرگز پیمان خود دگرگون نکرده اند.(احزاب/۲۳)
به گزارش خبرنگار ما ، از ویژگی ها و سجایای اخلاقی بشر صفت قدردانی اوست. صفتی که به او قدرت می دهد به خوبی ها احترام بگذارد و همواره از آن به نکویی یاد کند.
چه بسیار انسان هایی که دست از اوراق شستند که درس عشق در دفتر نباشد و جان و مال خویش را فدای دین،وطن،ناموس و شرف کردند و چه بی ادعا به اعتقادات خود جان نثار کردند.
چه مردانی که هر لحظه درد را به جان می خرند و چه شرافتمندانه تبسم را بر لب ترجمان زندگی کرده اند.
هر ساعت لحظه های درد آور در ذهنشان مرور می شود و تداعی رنج های مکرر عصبی می شود.
زمانی بهترین سال های عمرشان را فدا کردند که اکنون سر بلند باشیم.دلاوران میدان های جنگ بودند و شیران بیشه نبرد.استوار و مقاوم.
درد، وجودشان را آب کرده است لیکن؛همچنان بر سر پیمان ایستاده اند.ملت ها به تاریخ و قهرمانان خویش زنده اند.
ورزشکاری قهرمان مسابقه ای میشود مردم او را ارج می نهند.
آیا جانبازان،قهرمانان دینی،ملی و حماسی خود را آنگونه که شایسته است قدر می دانیم؟
به بچه های خود گفته ایم این مردان خدا، شهدای زنده و قهرمانان واقعی ملت ما هستند؟نکند فردا شرمنده فرزندان خود باشیم.
این مردان هنوز معدن شرافت و کان غیرتند و بی چشم داشتی هنوز خود را سرباز دین و خادم ولایت و ملت می دانند.
 
و هستند بزرگوارانی که برای درمان خود و کاستن از آلام جسمی به درمان مداوم نیاز دارند.درمانی با هزینه های های سرسام آور.این عزیزان لازم است گاهی برای مداوای خود به مرکز سفر کنند،مع الوصف هواپیمایی شهرمان برای تخفیف در قیمت بلیط این عده کم ، عمل نمی کند و علی رغم تلاش مسئولان بنیاد شهدا و امور ایثارگران یا ازسفر با هواپیما باز می مانند یا اجباراً هزینه این سفر را به دوش می کشند.
اگر عزتی داریم،امنیت داریم،رفاه داریم از برکت شرافت و غیرت شهدا و جانبازان است.چرا دینمان را در مورد جانبازان نمی توانیم به درستی ادا کنیم.چرا قهرمانان ملی و تاریخی خود را تکریم نمی کنیم؟این وظیفه و تکلیف ماست که خاک پای عزیزانمان باشیم.
تعدادشان زیاد نیست که بلیط نیم بهایشان ضرری بر یک شرکت هواپیمایی باشد.
بیایید قدردان ایثار و فداکاری هایشان باشیم و دین خود را به تاریخ سازان وطن و ملتمان ادا کنیم.
امید است مدیران استانی قدم مستحکم تر و بلندتری بردارند و مشکل این عده از جانبازان را برطرف کنند و همچنین شرکت هواپیمایی آتا را ملزم به اجرای قانون در خصوص جانبازان برای استفاده از بلیط نیم بها ملزم سازند و در شرایط مساوی اولویت جانبازان را برای استفاده از خدمات این شرکت فراموش نکنند  .
چند سل قبل سازمان هواپیمایی کشوری مصوبه ای را به شرکت های هواپیمایی ابلاغ کرد که براساس آن نیمی از بهای بلیت هواپیما از ایثاگران دریافت نشود. در واقع این ابلاغیه با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب ۱۳۸۶ انجام گرفت و شرکت‌های هواپیمایی ملزم به اجرای ماده ۴۱ این قانون شدند.
طبق ماده ۴۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، آزادگان و خانواده‌های شاهد و خانواده جانبازان ۷۰ درصد در صورت مسافرت داخلی از طریق هر یک از شرکت‌های دولتی یا خصوصی هواپیمایی، راه آهن و کشتیرانی با ارائه کارت ایثارگری و یا معرفی نامه بنیاد از پرداخت ۵۰ درصد هزینه مسافرت معاف هستند.
تبصره ۳- تخفیف موضوع این ماده در بخش های دولتی و خصوصی توسط بنیاد تامین و پرداخت می شود.
براساس تبصره ۲ ماده ۴۱ این قانون، مشمولان این ماده در پروازهای خارجی با معرفی نامه بنیاد شهید برای یک بار در سال از ۵۰ درصد تخفیف مستقیم بهای روز فروش بهره مند هستند.
ذکر این مطلب ضروری هست ،با عنایت به دستورالعمل فوق شرکت های هواپیمایی از اقدام به صدور بلیت نیم بها برای جانبازان و خانواده شهدا کوتاهی می کند و اکثر پروازهای تبریز – تهران نیز متعلق به این شرکت است که گلایه جانیازان را در بر داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :