ژیمناستیک از جمله رشته هایی است که در آن انعطاف بدنی، چابکی، تعادل و هماهنگی اعضای بدن به نمایش گذاشته می شود و به دلیل شرایط خاصی که دارد همواره مورد توجه خانوادها قرار داشته، رشته ای که قرار است در کرمانشاه جانی دوباره بگیرد.
کد خبر: ۲۹۹۲۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 21 September 2016
به گزارش تابناک به نقل ازایرنا، معروف ترین بخش این رشته ورزشی، ژیمناستیک هنری است که در مسابقات آن، بانوان ورزشکار در رشته های حرکات زمینی، پرش از خرک، پارالل ناهم سطح و چوب موازنه و ژیمناست های مرد در رشته های حرکات زمینی، بارفیکس، پرش خرک، دار حلقه، پارالل و خرک حلقه به رقابت با یکدیگر می پردازند.ژیمناستیک موزون، ایروبیک، آکروباتیک و ترامپولین بخش های دیگر رشته ژیمناستیک را تشکیل می دهند.
البته ژیمناستیک در کرمانشاه نیز از قدمت زیادی برخوردار است که به گفته رئیس هیات با برنامه ریزی های صورت گرفته و توجه به رده های سنی پایه که حتی به نونهال نیز کشیده شده به دنبال تقویت این رشته در استان و پیدا کردن جایگاهی بهتر برای آینده آن است.
محسن خسروی رئیس هیات ژیمناستیک کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به آخرین وضعیت هیات، اقدام های صورت گرفته در 6 ماهه اول سال و برنامه های در دست اقدام، تعداد ورزشکاران، مربیان و داوران استان و مشکلات و موانع پیش رو اشاره کرد.
وی ابتدا و با بیان اینکه اکنون پنج هزار و 200 ورزشکار دارای کارت بیمه سلامت در رده های سنی مختلف و در هردو بخش آقایان و خانم ها زیرنظر هیات ژیمناستیک فعالیت می کنند، گفت: از این تعداد حدود 55 درصد ورزشکاران را آقایان و 45 درصد را نیز بانوان تشکیل می دهند.
خسروی افزود: خوشبختانه از این نظر هم وضعیت خوبی داریم به گونه ای که هم اکنون 320 مربی دارای کارت درجه یک تا سه و 20 داور که دو نفر آن ها مدرک بین المللی دارند در هر دو بخش آقایان و بانوان فعالیت می کنند.
رئیس هیات ژیمناستیک استان با بیان اینکه هم اکنون تمامی هیات های ما در شهرستان ها فعال هستند و برنامه های جاری خود را دنبال می کنند، یادآور شد: شهرستان های کنگاور و هرسین فعالتر از بقیه هیات ها هستند به گونه ای که برای اعزام های صورت گرفته به مسابقات کشوری و منطقه ای از وجود ورزشکاران آن ها استفاده می شود.
وی در خصوص وضعیت امکانات هیات های شهرستانی گفت: وضعیت این امکانات متاسفانه به هیچ عنوان مطلوب نیست به گونه ای که به جز هیات شهرستان کرمانشاه بقیه هیات ها با ابتدایی ترین امکانات در حال تمرین کردن هستند و تمام امکانات آن ها در بخش حرکات زمینی خلاصه می شود.
خسروی ادامه داد: آخرین باری که امکانات دریافت کردیم به 6 سال قبل باز می گردد که نزدیک به یک میلیارد و 200 میلیون ریال که 700 میلیون ریال آن توسط فدراسیون و 500 میلیون ریال نیز توسط اداره کل ورزش و جوانان تامین شد، دریافت و به هیات های شهرستانی دادیم.
رئیس هیات ژیمناستیک کرمانشاه با بیان اینکه این هیات همانند بسیاری از هیات های دیگر با مشکلات مالی فراوانی روبروست، گفت: طی سه سال اخیر کل اعتباری که به هیات اختصاص یافته مبلغ 32 میلیون ریال بوده است اما با این وجود هیات را به هر شکل ممکن سرپا نگه داشتیم.
وی همچنین با اشاره به برنامه های طراحی شده برای 6 ماهه دوم سال، گفت: یکی از برنامه هایی که به صورت جدی در دستور کار قرار دارد اعزام مربی به مهدهای کودک برای آموزش فنون ژیمناستیک به خردسالان و نونهالانی است که به راحتی می توانند این رشته را فرا گیرند.
خسروی افزود: اکنون حدود 150 مهد کودک با بیش از یک هزار و 500 کودک و نونهال در شهر کرمانشاه وجود دارد که به طور قطع استعدادهای خوبی می توان در بین آن ها پیدا کرد.وی در پایان از مطبوعات و رسانه ها خواست که برنامه های هیات ژیمناستیک استان را بیشتر پوشش بدهند تا انگیزه ای باشد برای نونهالان و نوجوانانی که در ابتدای مسیر هستند و بتوانند آینده ژیمناستیک استان را تامین کنند.
** ژیمناستیک اثرات مثبت خود را در دوره بزرگسالی نشان می دهد
امیررضا مدرسی یکی از مربیان رشته ژیمناستیک نیز با بیان اینکه این رشته ورزشی اثرات مثبت خود را بیشتر در دوره بزرگسالی نشان می دهد، گفت: توانایی در ایجاد آرامش، افزایش استحکام، انعطاف پذیری و تحمل عضلات، افزایش چابکی و روش راه رفتن، ایستادن و پریدن صحیح از جمله فوایدی است که ژیمناستیک برای انسان به همراه خواهد داشت.
وی افزود: ورزش ژیمناستیک بعد از 9 سالگی برای افزایش قد کودکان مناسب است، زیرا در سن پایین تر می تواند به محل های رشد استخوانی فشار وارد کند و باعث زود بسته شدن این محل ها شود.
مدرسی با بیان اینکه ژیمناستیک ورزشی پایه است و یادگیری حرکات ژیمناستیک حتی از د و و مید ا نی و شنا نیز ضروری تر است، یادآور شد: هر فردی که در دوران کودکی به یادگیری رشته ژیمناستیک می پردازد، در دوران بز ر گسالی می تواند ورزشکار موفقی در سایر رشته ها ی ورزشی شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار