سرپرست گروه های موسیقی آذری و موقامی در اردبیل از انتشار اولین آلبوم تصویری موسیقی عرفانی و خانقاهی در این استان طی روزهای آتی خبر داد.
کد خبر: ۲۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵ 01 May 2015
به گزارش ، ودود موذن در حاشیه تمرینات کنسرت موسیقی موقامی به خبرنگار مهر گفت: این آلبوم بر اساس کنسرت «ره سما» که در ماه های اخیر اجرا شده تدوین شده است.

وی با بیان اینکه مضمون آلبوم موسیقی عرفانی و خانقاهی است، اضافه کرد: وجه تمایز این آلبوم استفاده از اشعار عرفانی شاه اسماعیل صفوی است که برای اولین بار اجرا شده است.

سرپرست گروه های موسیقی آذری و موقامی تصریح کرد: استفاده از اشعار به صورت آوازی و ضربی بوده و موسیقی عرفانی و آذری است.

موذن همچنین از آماده سازی آلبوم تصویری یکی دیگر از کنسرت های آذری خبر داد و گفت: علاوه بر این تولید چند آلبوم موسیقی مدرن را در دست اجرا داریم.

این فعال موسیقی همچنین به تولید آلبوم موسیقی با همکاری گروه ارکستر رادیو ملی آذربایجان اشاره کرد و افزود: این‌ آلبوم با عنوان «حیراتی» و با همکاری پروفسور «مهلت مسلم اوف» تولید خواهد شد.

وی با تاکید به تاریخ هزار ساله موسیقی موقامی ارتقا کیفی و کمی تولیدات این نوع از موسیقی را ضروری دانست و اضافه کرد: موقام به شکل فعلی از دوره قاجار در ایران شکل گرفته است و به حدی رونق یافته که همگیر شده و از محدوده یک کشور خاص خارج شده است.

خواننده موسیقی موقامی معتقد است این نوع از موسیقی ویژه خواص است و با این وجود با رونق تولیدات می توان اقشار و سلایق مختلف را با زیبایی و غنای آن آشنا ساخت.

به گفته موذن کنسرت موسیقی موقامی با اجرای تلفیقی موسیقی کلاسیک و مدرن ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه در سالن فدک اردبیل برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار