تابناک: حدود هفت سال پیش بود که نهضت سوادآموزی کشور اعلام کرد بی سوادی در بیش از 170 شهر کشور ریشه کن شده است که در همین راستا مسئولان استان اصفهان، این استان را از استان های دارای شاخص توسعه یافتگی در این زمینه عنوان می کردند.
کد خبر: ۳۰۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 27 September 2016
به گزارش تابناک اصفهان، حدود هفت سال پیش بود که نهضت سوادآموزی کشور اعلام کرد بی سوادی در بیش از 170 شهر کشور ریشه کن شده است که در همین راستا مسئولان استان اصفهان، این استان را از استان های دارای شاخص توسعه یافتگی در این زمینه عنوان می کردند.
 
ریشه کن شدن بی سوادی در کشور از بعد از انقلاب در شهرها و روستاها آغاز شد اما از همان ابتدا نیز این طرح به صورت کمی و تنها برای کم کردن آمار بی سوادی در کشور اجرایی شد و زیرساخت های لازم برای آموزش کیفی به بی سوادان فراهم نشد.
 
از همین رو مسئولان تنها به کم کردن آمار بی سوادان، در این زمینه اکتفا کردند و نه نحوه آموزش به افراد میانسال و نه زمانی که باید برای آنها صرف می شد، مناسب نبود.
 
اصفهان از نظر رتبه ای بعداز مازندران و سمنان، سومین استان باسواد ایران محسوب می شود اما براساس آمار منتشر شده اصفهان ۳۲ هزار و ۶۰۴ نفر بی سواد دارد. شاید آمار فوق در مقایسه با تعداد 9 میلیون و 716 نفر بی سواد در کل کشور آمار اندکی باشد ولی ضرورت بررسی و برنامه ریزی کارآمد، برای حل مساله بی سوادی در کلان شهر اصفهان را طلب می کند.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار