مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی از همکاری بیش از 50 درصد دانش‌آموزان با پلیس راهور این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۰۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶ 02 October 2016
به گزارش تابناک رضوی، علیرضا کاظمی در همایش همیاران پلیس، فرهنگ یاران ترافیک، نمونه‌های ترافیکی و راهوران محله در تالار شهر گفت: امروز اعتماد عمومی در سطح بالایی قرارگرفته است و اکثر دانش‌آموزان به شغل پلیس و نیروی انتظامی گرایش پیدا کرده‌اند و پلیس را نماد انسانی مهربان می‌دانند.

وی با اشاره به همکاری دانش آموزان با پلیس راهور اظهار داشت: در حال حاضر از حدود یک‌میلیون و 150 هزار نفر دانش‌آموز در استان بیش از 50 درصد با مجموعه پلیس راهور همکاری دارند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش با بیان اینکه 5 هزار نفر از فرهنگیان آموزش‌وپرورش در راستای فرهنگ حمل‌ونقل تلاش می‌کنند تصریح کرد:: این مایه مباهات برای ما است و آموزش‌وپرورش بهترین مکان برای این است که ارزش‌های فرهنگی را در جامعه نهادینه کند و ما از تمامی برنامه‌هایی که در این خصوص صورت می‌گیرد، همه‌جانبه استقبال می‌کنیم.

کاظمی با اشاره به ایجاد شهرک طرح ترافیک ویژه دانش آموزان اعلام کرد: طرح جدیدی که با همکاری شهرداری و پلیس راهور در دستور کار قرارگرفته ایجاد شهرک ترافیکی است که دانش‌آموزان با فرهنگ راهنمایی و رانندگی آشنا می‌شوند.

* حرف اول در کاهش جرائم رانندگی اجرای قوانین و مقررات است

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی نیز در ادامه این همایش تشریح کرد: هر وسیله‌ یا شی‌ای که تولید می‌شود، کتابچه‌ای راهنما در آن قرار دارد که نحوه استفاده از آن وسیله را به ما آموزش می‌دهد، مطالعه و استفاده درست از آنچه در کتاب گفته‌شده سبب افزایش عمر آن وسیله و بالا رفتن میزان بهره‌مندی مصرف‌کننده می‌شود.

حمیدرضا گرایلی ادامه داد: در گذشته از حیوانات و گاری برای حمل‌ونقل استفاده می‌شد و با گذشت زمان دوچرخه، موتور و ماشین و صنایع خودروسازی به‌وجود آمدند که امروزه حرف اول را در جهان می‌زند و به‌وجود آمدن خودرو برای راحتی کارها صورت گرفت و در کنار آن کتابی به‌عنوان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به وجود آمد و مطالعه شخص از این کتاب سبب انجام رانندگی موفق و استفاده نکردن از آن مسبب ایجاد حوادث تلخ برای شخص می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات ترافیکی گفت: ترافیک معضلاتی چون تصادفات، وقت‌گیری در شهرها و بعضی معابر برون‌شهری، مصرف بی‌رویه سوخت و آلودگی را سبب می‌شود؛ در تصادفات حدود 16 هزار نفر در کشور جان خود را از دست دادند و این آمار قابلیت کاهش را داشته و در چند سال گذشته با توجه به افزایش رانندگان و خودروها آمار تصادفات کاهش پیدا کرده است.

رئیس پلیس راهور ‌خراسان رضوی افزود: آمار تصادفات جاده‌ای به 28 هزار نفر هم رسیده بود که اکنون کاهش پیدا کرده و این فعالیت با انجام برنامه‌ریزی، فرهنگ‌سازی، اصلاح مهندسی معابر و امداد نجات کاهش داشته است.

گرایلی ادامه داد: حرف اول را در کاهش جرائم رانندگی اجرای قوانین و مقررات می‌زند و در هر حادثه اجرایی نشدن این قوانین مشاهده می‌شود که ما نام آن را «عامل انسانی» می‌دانیم.

وی اظهار کرد: کتاب قوانین راهنمایی و رانندگی نه تنها برای کسانی است که می‌خواهند گواهینامه بگیرند بلکه عموم مردم را شامل می‌شود مثل برگزاری این همایش که این موضوع را در بر دارد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی اعلام کرد: بررسی‌های انجام‌شده این موضوع را نشان می‌دهد که همیاران پلیس در کاهش تلفات و تصادفات نقش مهمی را ایفا کرده‌اند.

گرایلی تصریح کرد: یکی از مباحثی که همگی باید پیگیر آن باشیم ارتقاء فرهنگ است که این موضوع در چند سال اتفاق نمی‌افتد و باید برای آن برنامه‌ریزی داشت.

وی اظهار داشت: امروز تعدادی از همیاران پلیس سال‌های گذشته گواهینامه دریافت کرده‌اند و هر یک از ما باید نقش یک مربی در اجتماع، خانواده و محیط کارمان را ایفا کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار