فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور با اشاره به افزایش صددرصدی کشف مواد مخدر در شش‌ماهه نخست امسال گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی و آغاز ماه محرم کارشناسان ما با حضور در مدارس و هیئات مذهبی سعی در آشنایی هرچه بیشتر خانواده‌ها با این‌گونه مواد خواهند کرد.
کد خبر: ۳۰۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 02 October 2016
 به گزارش تابناک رضوی، اکبر آقابیگی در نشست خبری هفته ناجا در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی اظهار داشت: باید همه با هم برای امنیت و آرامش که شعار امسال است و جامعه‌محوری و حفظ اصول مشارکت همه‌جانبه به این بخش کمک کنیم.

وی تصریح کرد: نیشابور با ابداع طرح استفاده از مسؤولین و روحانیون به‌عنوان همیار پلیس با هدف حفظ کنترل امور ترافیکی شهرستان توانست الگویی برای تمام کشور شود.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور خاطرنشان کرد: تاکنون سه اتاق فکر بر اساس اصول علمی با هدف کاهش نزاع‌های دست جمعی تشکیل داده‌ایم و همچنان به رویکرد استفاده از ابزارها و علوم جدید ادامه خواهیم داد.

آقابیگی تأکید کرد: خوشبختانه توانسته‌ایم شاخص‌های امنیتی شهرستان را به وضع مطلوب برسانیم به‌نحوی‌ که 85 درصد از جرائم کشف و 45 درصد از تصادفات منجر به فوت کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به عدم وجود کیف‌قاپ در حال حاضر در شهرستان نیشابور گفت: بخش اعظمی از کیف‌قاپی‌های گذشته کشف‌‌ شده که این مورد تقدیر فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی نیز بوده است.

آقابیگی ادامه داد: دوربین‌های نظارتی سطح شهرستان و دوربین‌های کنترل سرعت تأثیر بسیاری در کاهش تخلفات داشته است.

وی با اشاره به اعدام روز گذشته شهر نیشابور خاطرنشان کرد: هیجانات مردم در این موضوع بسیار بالا بود و خواست همه برخورد سریع با این خاطی بود ولی متأسفانه در کنار این اجرای قانون شاهد حضور خانواده‌ها با فرزندانشان بودیم که متأسفانه این بدسلیقگی همه ما را نگران کرد.

وی ادامه داد: به علت ازدحام جمعیت امکان جلوگیری از حضور خانواده‌های دارای فرزند کوچک نبود و تنش‌هایی را ایجاد می‌کرد ولی با توجه به دستور اکید مقام قضایی برای اعدام در زمان تعیین‌شده ما وظیفه اجرا را بر عهده داشتیم و برای این‌گونه رویدادهای در آتی برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت خواهد پذیرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور تصریح کرد: تنها راه کاهش جرائم، آموزش خودکنترلی است و در این حادثه تلخ نیز اگر  خودکنترلی توسط مجرم صورت می‌گرفت شاید شاهد چنین اتفاق تلخی نبودیم.

آقابیگی با اشاره به افزایش صددرصدی کشف مواد مخدر در شش‌ماهه نخست امسال گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی و آغاز ماه محرم کارشناسان ما با حضور در مدارس و هیئات مذهبی سعی در آشنایی هرچه بیشتر خانواده‌ها با این‌گونه مواد خواهند کرد.

وی با اشاره به درخواست امام‌جمعه شهرستان مبنی بر برخورد با افراد بد پوشش تأکید کرد: ما نیز مانند باقی مردم در حال زجر کشیدن هستیم و در چندین مورد با مغازه‌های لباس‌ فروشی نامناسب برخورد و آن‌ها را پلمب کرده‌ایم ولی متأسفانه به دلیل سودآوری بالا هنوز ریشه‌کن نشده‌اند.

فرمانده انتظامی نیشابور با تأکید بر کار فرهنگی خاطرنشان کرد: دغدغه امام‌ جمعه درست است و ما نیز با مظاهر فساد علنی برخورد کنیم و از مردم و صاحبان تریبون می‌خواهیم که خانواده‌ها را توجیه کنند.

آقابیگی با اشاره به استفاده جمعیت زیادی از خانواده‌ها از ماهواره بیان داشت: خانواده باید جلو جرم را بگیرد، وقتی چنین برنامه‌هایی در شبکه‌های ماهواره‌ای نشان داده می‌شود کنترل فضای فرهنگی سخت می‌شود، همه‌چیز از خانواده شروع می‌شود حتی همین قتل اخیر نیز نشات‌ گرفته از خانواده و اختلاف درون آن بود.

وی به اهمیت برخورد با موتورسیکلت‌های متخلف اشاره کرد و ادامه داد: با هر موتورسیکلتی که پلاک آن مخدوش و یا تاب‌خورده باشد با قاطعیت برخورد خواهد شد چون چنین پلاک‌هایی یا به‌قصد ارتکاب جرم هستند یا با آن‌ها جرمی صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور با اشاره به برخورد با بیش از 200 موتورسیکلت دارای پلاک مخدوش و یا تاب‌خورده خاطرنشان کرد: با پلاک‌هایی که به‌صورت غیر عمد ناخوانا شده باشند برخورد و پلیس راهور تصمیم می‌گیرد ولی برای پلاک‌هایی که عمداً دچار مشکل شده باشند علاوه بر ارسال پرونده به دادگاه، جرم نیز دارد که بر عهده مقام قضایی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار