نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: تمام مدیران و مسئولان شیراز در قبال بافت تاریخی و فرهنگی این شهر مسئولیت دارند و همکاری تمامی نهادها در پویایی این بافت اثربخش است.
کد خبر: ۳۰۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 03 October 2016
تابناک فارس به نقل از دفتر نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری: آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری در دیدار شهردار منطقه تاریخی وفرهنگی شیراز اظهار داشت: فعالیت‌های شهرداری در چند سال گذشته تأثیرگذار بوده و قابل مشاهده و ملموس است و مردم تحولات ایجاد شده را به خوبی حس می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه پیشینه ما و خاستگاه و زادگاه علما و بسیاری از فقهای برجسته جهان اسلام در شیراز است بنابراین باید بحث گردشگری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه می‌توان از این فرصت برای تبلیغ دین استفاده کرد، خاطرنشان کرد: تمام مدیران و مسئولان شیراز در قبال بافت تاریخی و فرهنگی این شهر مسئولیت دارند و همکاری تمامی نهادها در پویایی این بافت اثربخش است.

آیت‌الله کلانتری با اشاره به اهمیت پرداختن به بهبود وضعیت حجاب و عفاف در جامعه افزود: مطالعه اسناد تاریخی در قرون گذشته شیراز نشان از این دارد که این شهر همواره در رعایت حجاب و عفاف پیشرو بوده است.

وی با بیان اینکه این مقوله دارای پیچیدگی‌های خاصی است و فعالیت در این زمینه مستلزم توجه به حساسیت‌های این حوزه است، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی آن نیازمند بررسی از تمام ابعاد مبانی نظری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

رئیس جامعه اساتید حوزه‌های علمیه استان فارس از حوزه علمیه به عنوان مهمترین و عمیق‌ترین پایگاه فرهنگی در جامعه یاد کرد و گفت: توجه به حوزه علمیه در بافت تاریخی و فرهنگی سبب نشر و گسترش فرهنگ غنی اسلامی می‌شود و شهرداری می‌تواند در معرفی این اماکن نقش موثری داشته باشد.

پلمب 10 مکان خرید و فروش مواد بازیافتی در منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز

شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز از پلمب 10 مکان آلوده و غیربهداشتی خرید و فروش مواد بازیافتی در منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز در هفته گذشته خبر داد.

هادی شه‌دوست شیرازی با اشاره به اینکه بافت تاریخی و فرهنگی شیراز شامل 375 هکتار است که تعداد 47 مسجد و 67 بقعه متبرکه و امامزاده در سطح این منطقه وجود دارد، اظهار داشت: سعی شهرداری شیراز بر این بوده است که فعالیت‌های فرهنگی و مشارکت در اجرای مسائل فرهنگی و دینی سطح منطقه را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهد.

شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز به معرفی پروژه‌های عمرانی این منطقه پرداخت و افزود: فرهنگسرای 9 دی با 92 درصد پیشرفت فیزیکی، سالن آمفی‌تئاتر شورای اسلامی شهر با 97 درصد پیشرفت فیزیکی و مدرسه خان با 45 درصد پیشرفت فیزیکی از جمله پروژه‌های در دست اقدام منطقه است.

شه‌دوست شیرازی با اشاره به بافت تاریخی و فرسوده بودن منطقه و وجود کارتن‌خواب‌ها در این منطقه بیان کرد: جمع‌آوری معتادان و کارتن‌خواب‌ها با همکاری نیروی انتظامی به منظور بهبود وضعیت بافت تاریخی و فرهنگی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی به پلمب انبارهای ضایعات در سطح منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز اشاره و عنوان کرد: با توجه به اینکه وجود مشاغل مزاحم و اماکن خرید و فروش مواد بازیافتی در این منطقه یکی از دغدغه‌های شهروندان بود شهرداری منطقه هشت پس از انجام تشریفات قانونی و به منظور حمایت از حقوق شهروندان، هفته گذشته بیش از 10 مکان آلوده و غیر بهداشتی را پلمب کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار