با وجود اینکه حجم معاملات نسبت به هفته‌های گذشته مقدار مطلوب‌تری را نشان می‌دهد، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی همچنان روند نزولی خود را ادامه داده به طوری که امروز بیش از 22 واحد افت کرد و به رقم 77 هزار و 265 واحدی رسید. در عین حال آیفکس نیز افت 1.2 واحدی را تجربه کرد و به عدد 816.6 رسید.
کد خبر: ۳۰۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 04 October 2016
دماسنج بازار سرمایه امروز سه‌شنبه از ابتدای باز شدن معاملات با شیب تندی بالا رفت و تا نقطه ۷۷ هزار و ۴۸۸ واحدی رسید، اما از این نقطه به بعد با افت‌هایی همراه بود و در کل نسبت به روز گذشته ۲۲ واحد کاهش یافت و در تراز ۷۷ هزار و ۲۶۵ واحدی ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز امروز بیش از سه واحد افت کرد و به عدد ۱۵ هزار و ۴۷ واحدی رسید، اما شاخص آزاد شناور با ۹۳ واحد رشد در آستانه کانال ۸۶ هزار واحدی ایستاد.

همچنین شاخص بازار اول ۳۷ واحد نسبت به دیروز بالاتر نشست و در مجموع تا رقم ۵۳ هزار و ۹۵۵ واحدی بالا رفت، ولی شاخص بازار دوم ۳۴۱ واحد افت کرد و به کانال ۱۶۹ هزار و ۶۲۹ واحدی  وارد شد.

نماد معاملاتی سایپا امروز با حدود ۵۶ واحد تاثیر مثبت در شاخص کل سعی کرد دماسنج بازار سرمایه را تقویت کند. بعد از این نماد ایران خودرو، سرمایه‌گذاری سایپا و گروه بهمن بیشترین تاثیر مثبت را در نوسانات شاخص کل داشتند.

اما با این حال گروه خودرو و ساخت قطعات روز معاملاتی خوبی را سپری نکردند. به طوری که در این گروه ۶۳۳ میلیون و ۲۲۰ هزار سهم به ارزش ۱۱۵ میلیارد و ۱۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت، اما در هر حال اکثر نمادهای گروه خودرو قرمز پوش بودند.

در عین حال امروز بیشترین حجم و ارزش معامله نیز به گروه خودرویی‌ها اختصاص یافت به طوری که در نماد ایران‌خودرو ۱۲۲ میلیون و ۱۵۳ هزار سهم به ارزش ۴۰ میلیارد و ۶۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و این نماد بیشترین ارزش معامله را ازان خود کرد. سایپا امروز بیشترین حجم معامله را داشت، توانست ۱۹۱ میلیون و ۹۲۴ هزار سهم به ارزش ۲۷ میلیارد و ۱۹۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان جابه‌جا کند.

همچنین در نماد سرمایه‌گذاری خوارزمی ۱۱۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان تنها در یک معامله درون گروهی کد به کد شد و این نماد توانست با این معامله کد به کد سومین رتبه در حجم معاملات را به خود اختصاص دهد.

ارزش معاملات امروز به رقم ۳۰۱ میلیارد و ۴۰۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست‌به دست شدن  یک میلیارد و ۳۸۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۹۴ هزار و ۴۷۷ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز با ۱.۲ واحد کاهش نسبت به روز گذشته در تراز ۸۱۸.۶ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۲۲ میلیارد و ۴۶۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن نزدیک به ۱۷۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۵ هزار و ۲۵۳ نوبت داد و ستد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار