معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ثامن گفت: میانگین تولید زباله منطقه ثامن روزانه ۵۸ تن است که در برخی از ایام ویژه سال این رقم به ۱۱۵ تن در روز می رسد.
کد خبر: ۳۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۹ 04 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن مشهد سید محسن رهنما اظهار کرد: منطقه ثامن به دلیل همجواری با بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) و حضور میلیون ها زائر و مجاور حرم رضوی با تولید بالایی از حجم زباله در طی روز مواجه است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته میزان ۲۲ هزار و ۵۷۸ تن زباله در این منطقه از شهر مشهد جمع اوری و دفع شده است ادامه داد: میانگین تولید زباله منطقه ثامن روزانه ۵۸ تن است که در برخی از ایام ویژه سال این رقم به ۱۱۵ تن در روز می رسد.

وی بیان کرد: منطقه ثامن تنها منطقه ای است که هر سال با توجه به شرایط خاص ارائه خدمات در آن به چند دوره کاری تقسیم می شود که ۷ ماه آن شرایط عادی، مدت ۴ ماه در تابستان شرایط به صورت ویژه و دهه نخست محرم و دهه سوم صفر به دلیل ازدحام زائران به صورت فوق العاده تعریف شده است.

وی هزینه تنظیف شهری این منطقه را سال گذشته ۸۲ میلیارد ریال عنوان کرد و تصریح کرد: با اجرای دستورالعمل صنوف پر زباله و انعقاد قرارداد با ۱۶۰ واحد صنفی اعم از هتل، رستوران، هتل آپارتمان و مهمانسراها ماهانه مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال در هزینه های شهرداری صرفه جویی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار