تابناک: نشست تخصصی "هنر و صناعات در فرهنگ و تمدن ایران اسلامی" با تأکید بر هنرهای رو به فراموشی در دانشگاه هنر اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷ 04 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رسول بیدرام با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی هنر و صناعات در اصفهان اظهار کرد: قبل از برگزاری همایش یک نشست تخصصی در 16 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود تا چالش‌ها و مسایل پیش روی هنرها و صناعات رو به فراموشی مشخص شود.

دبیر اجرایی همایش افزود: علی اکبر ولایتی رییس شورای سیاست‌گذاری، هوشنگ طالبی دبیر عالی و مجید مظفر دبیر علمی همایش هستند. این برنامه نیز با مشارکت و همراهی کمیته فرهنگ و تمدن ایران و اسلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه اصفهان و دانشگاه هنر برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی هنر و صناعات ادامه داد: این همایش و نشست‌های تخصصی برای حفظ، احیا و اعتلای هنر و صناعات از طریق سه رویکرد ارزش‌های دینی و هویت ملی، کارآفرینی و اقتصاد هنر و دانش مهارتی، به هنرها و صناعات فراموش شده می‌پردازد.

بیدرام اضافه کرد: نشست تخصصی همایش در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه یعنی 16 و 17 اردیبهشت برگزار می‌شود و سه سخنران خارجی در این نشست حضور می‌یابند. نشست‌های تخصصی نیز در دانشگاه هنر، سالن سوره و کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری این نشست به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به هنرهای سنتی بر می‌گردد که ایشان به دکتر ولایتی ارایه کرده‌اند. به همین دلیل برنامه‌هایی برای شناخت و حفظ هنرها و صناعات برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم به دغدغه‌های ایشان بپردازیم.

به گزارش ایسنا؛ نشست‌های تخصصی همایش هنرها و صناعات در فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در 16 و 17 اردیبهشت‌ماه و همایش آن نیز در دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار