کد خبر: ۳۱۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ 10 October 2016


امام جمعه کرج گفت: نقش ورزش در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی ظهر امروز در دیدار با پیشکسوتان ورزش ماهدشت کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین راهکارها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسعه ورزش و نقش آن در بین خانواده‌ها است.

وی ادامه داد: ورزش سلامت و شادابی را برای جامعه به ارمغان می‌آورد و می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه امروز شاهد بسیاری از ناهنجاری‌ها از جمله طلاق و اعتیاد هستیم افزود: با توسعه ورزش و سوق دادن جوانان و نوجوانان به سمت فعالیت‌های ورزشی می‌توانیم آنان را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دور سازیم.

حسینی همدانی با تأکید بر اینکه توسعه ورزش راهکاری اساسی در پیشگیری از آسیب‌ها به شمار می‌رود، ‌گفت: توسعه امکانات و سالن‌های ورزشی یکی از مهمترین اقداماتی است که باید آن را مدنظر داشته باشیم.

وی صرف بخشی از بودجه‌های فرهنگی دستگاه‌ها را در راستای توسعه ورزش، اقدامی معقول و مثبت عنوان کرد و بیان داشت: ترویج ورزش‌های بومی نیز باید در اولویت باشد.

امام جمعه کرج افزود: ورزش‌های محلی و بازی‌های ورزشی مانند طناب‌کشی و هفت‌سنگ و ورزش‌های بومی محلی، می‌تواند نقش مهمی را در توسعه فعالیت‌های جسمی افراد داشته باشد.

حسینی همدانی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت فرهنگی اقوام مختلف در کرج که به عنوان ایران کوچک است، لازم است تا مسؤولان فرهنگی و ورزشی استان به برگزاری جشنواره ورزش‌های محلی البرز، اهتمام داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار