معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری تهران و معاون هماهنگی و امور اجرایی سرشماری شهرستان تهران گفت: پیشنهاد فرمانداری تهران، ادامه ثبت نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 تا پایان مرحله دوم یعنی سرشماری حضوری است.
کد خبر: ۳۱۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳ 15 October 2016
احمد اسمعیل وند در عین حال تاکید کرد که شهروندان تهرانی مشارکت در این طرح ملی را به روزها و ساعات آخر موکول نکنند.

وی با اشاره به پیش بینی مشارکت حدود 30 درصد جمعیت کشور در طرح اینترنتی سرشماری گفت: بنا به اعلام مرکز آمار ایران، تا روز جمعه گذشته، آمار افراد ثبت نام شده 19 درصد کل جمعیت و آمار به خانوار، 17 و نیم درصد کل خانوارها ، گزارش شد.

وی افزود: حجم، گستردگی و تنوع در شیوه‌های تبلیغی توسط رسانه ملی در حد نیاز نبوده و انتظار این است که به منظور تشویق و ترغیب مردم برای مشارکت هر چه بیشتر ثبت نام اینترنتی، بایستی این رسانه با استفاده از شیوه های هنری از تمامی توان و امکانات ملی خود بهره جوید .

معاون هماهنگی و امور اجرایی سرشماری شهرستان تهران افزود: اقدام های خوبی در ارتباط با اطلاع رسانی در خصوص مرحله ثبت نام اینترنتی طرح سرشماری توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی و دیگر رسانه‌های کثیر الانتشار و نیز دستگاه های اجرایی ، آموزش و پرورش ، مراکز دانشگاهی، بانک ها، سازمان تامین اجتماعی، آب، برق، گاز و تلفن صورت گرفته است، اما مشارکت بیشتر مردم در مرحله اینترنتی این طرح ملی، نیاز به تشویق و ترغیب بیشتر دارد.

وی یادآور شد: بر اساس هماهنگی های بعمل آمده، سازمان ها، نهادها و ادارات همچون مناطق 22 گانه شهرداری تهران و آموزش و پرورش، موظف شدند، در پاسخ به ثبت نامه اینترنتی کارکنان تحت پوشش خود، جوایز و تسهیلاتی در نظر گرفته شود. اسمعیل وند در بخش دیگری از مصاحبه خود با تحریریه خبر روابط عمومی و امور بین الملل فرمانداری تهران، در خصوص برخی شایعات و جوسازی ها از جمله ربط دادن طرح سرشماری به طرح حذف برخی از یارانه بگیران و نیز دارایی های غیر منقول افراد جامعه گفت: در پرسشنامه مربوط به طرح سرشماری هیچ گونه سوالی در خصوص دارایی های منقول و غیر منقول افراد مطرح نشده است.

وی افزود: در مورد یارانه ها هم روشن است که امکان هیچ گونه ارتباطی میان طرح سرشماری و طرح یارانه‌ها وجود ندارد و اصولا دولت هیچ گونه نیازی به اطلاعات سرشماری افراد ندارد؛ چرا که از نقل و انتقال و خرید و فروش و سایر این گونه معاملات می توان به سطح توان مالی افراد پی برد.

معاون هماهنگی و امور اجرایی سرشماری شهرستان تهران بار دیگر بر اهمیت نقش آمار به دست آمده از سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 در توسعه و پیشرفت عمومی کشور تاکید کرد و از تمامی هموطنان بویژه شهروندان تهرانی خواست تا ضمن مشارکت در این طرح ملی به پرسش های مطرح شده پاسخ صحیح را وارد کنند تا در پایان سرشماری، نتیجه ای با انحراف هر چه کمتر از آمار واقعی، بدست آید.

معاون هماهنگی و امور اجرایی سرشماری شهرستان تهران یاد آور شد: در شهر تهران در قالب بیش از 60 ستاد منطقه ای ، پنج ستاد بخشی، یک ستاد شهرستانی ، جمعیت زیادی مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: به دلیل گستردگی جغرافیایی و جمعیت زیاد در پایتخت، تهران به پنج بخش و هر بخش برابر یک استان، تقسیم شده است. اسمعیل وند با تشکر از معاونان، مدیران و کارکنان شهرداری تهران برای مسوولیت هایی که در امر اطلاع رسانی و تبلیغات و نیز کارهای اجرایی سرشماری بعهده گرفته اند، گفت: یک ستاد هماهنگی بخش ها و مناطق در شهرداری، تشکیل شده که قائم مقام معاونت شهرداری تهران مسوولیت این ستاد را بعهده دارد و مدیران محترم بخش ها که از مسوولان مناطق شهرداری هستند و مدیران محترم ستادی شهرداری، عضو این ستاد هستند که همگی کاملا هماهنگ پای کار و به صورت عملیاتی وارد میدان شدند و ستادها را نیز تجهیز کردند.

بر اساس گزارش روابط عمومی فرمانداری تهران، اسمعیل وند تاکید کرد: در بحث آموزش، راه اندازی کلاس های آموزشی از جمله حدود 700 دستگاه رایانه تحویل شده و در بحث پذیرایی از اعضای محترم ستادهای بخشی، منطقه ای و مسوولان فنی و مأموران سرشماری ، تا به امروز بیش از 50 هزار وعده غذا و یکصد هزار میان وعده صبح و عصر توزیع شده است. معاون هماهنگی و امور اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 همچنین در خصوص جذب حدود 3000 نفر از میان 12 هزار نفر ثبت کننده در سایت مرکز آمار ایران گفت: در این سرشماری ، در انتخاب افراد تاکید روی نیروهای بومی مناطق و محلات بوده است که از نظر هزینه (ایاب و ذهاب) و هم از نظر شناخت اولیه ای که این افراد از محلات و مناطق خود دارند، در امر سرشماری حضوری بسیار موثر خواهد بود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار