مدیر حوزه‎های علمیه:
مدیر حوزه‎های علمیه کشور گفت: باید الگوی عزاداری قم به سراسر کشور و جهان منعکس شود؛ در حقیقت باید هیئت در تراز عزاداری اباعبدالله(ع) ایجاد کنیم و قم نیز باید در این زمینه الگوی تمام عیار باشد.
کد خبر: ۳۱۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳ 16 October 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‎های علمیه کشور در دیدار با حجت‎الاسلام والمسلمین حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم با اشاره به جهانی شدن آیین عاشورایی در سراسر جهان گفت: جهانی شدن این فرهنگ مدیون نظام و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: حال که این الگو ایجاد شده است باید الگوی عزاداری قم به سراسر کشور و جهان منعکس شود؛ در حقیقت باید هیئت در تراز عزاداری اباعبدالله ایجاد کنیم و قم نیز باید در این زمینه الگوی تمام عیار باشد.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور بیان کرد: مساجد و بقاع متبرکه و حسینیه‎ها باید چهار محور را دنبال کنند؛ اولین نقش آنها، نقش عبادی و معنوی و تزریق روح معنوی و فضای تقرب الی الله است و نقش دوم، نقش معرفت بخشی و ارتقای آگاهی دینی و معارف الهی است.

وی گفت: نقش سوم نقش اجتماعی فرهنگی و سیاسی است که باید در زمینه همبستگی اجتماعی و آگاهی بخشی و توسعه اخلاق اجتماعی تلاش کنند و نقش چهارم آنها نقش خدماتی است که شامل خدمات نرم افزاری و مشاوره‎ای و اطعام عمومی و هدفمند است.

وی یادآورشد: اوقاف باید در طرح‎های کلان و برنامه‏ ها ورود کند تا بتواند موجب ارتقای معنویت در سطح جامعه شود؛ همچنین در این زمینه هماهنگی میان نهادی نهادهای تبلیغی قم باید بین ۱۵ نهاد تبلیغی ایجاد شود.

مدیر حوزه‎های علمیه با اشاره به تلاش‎های مثبت در زمینه احیای موقوفات حوزوی در کشور گفت: این روند باید با توسعه ایجاد موقوفات حوزوی نیز ادامه یابد؛ در این زمینه دفتری با عنوان وقف و منابع پایدار در حوزه ایجاد شده است که یکی از امور آن رسیدگی به همین منابع است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با ذکر این مطلب که طلاب امروز در شرایط بسیار بد اقتصادی زندگی خود را اداره می‎کنند بیان کرد: چگونه می‎توان با ۴۰۰ هزار تومان برای یک طلبه متاهل، ساختن یک زندگی را متصور شد؛ در ضمن این مساله باید مشکلات مرتبط با اسکان و... را نیز اضافه کرد.

وی گفت: در کنار این مسئله مشکلات مرتبط به فضای آموزشی نیز مشکل دیگری است که بسیاری از واحدهای آموزشی در حوزه فاقد استانداردهای لازم هستند و نیاز جدی به نوسازی و تجهیز دارند تا طلاب بتوانند در فضای آرام تری به تحصیل بپردازند.

اعرافی بیان کرد: این دفتر باید هم احیای موقوفات و احیای وقف‏های جدید و راه هایی را دنبال کند که منابع پایدار برای احداث بنا و ساختمان های حوزوی ایجاد کند؛ انتظار داریم که اوقاف نیز در این زمینه‎ها قدم های بیشتری بردارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار