کد خبر: ۳۱۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 16 October 2016


مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: کاروان های راهیان نور به عنوان سفرهای معنوی برای دانش آموزان آموزنده و ارزشمند است.

وحید یعقوبی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: راهیان نور یک سفر معنوی است که نقش مهمی در خودسازی فردی و تقویت روحیه جهادی در بین ملت ایران اسلامی دارد.

وی اظهار کرد: در این سفر دانش آموزان در مکان هایی حضور پیدا می کنند که در آن رزمندگان و شهدای گرانقدر در دوران هشت سال دفاع مقدس با ایثارگری از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و خاک میهن اسلامی ایران با پیروی محض از ولایت فقیه دفاع کردند.

وی با اشاره به نزدیک بودن زمان اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی به مناطق جنگی خاطرنشان شد: بر اساس آمارهای اعلام شده سالانه بیش از پنج میلیون ایرانی از جمله دانش آموزان این سفر معنوی را از چهار گوشه ایران اسلامی تجربه می کنند.

مدیر آموزش و پرورش به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه راهیان نور پرداخت و افزود: با حضور در این سفر که دستاوردهای مهمی را برای هر فرد به همراه دارد باید به فرمان رهبرمان لبیک بگوییم و آن را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

یعقوبی گفت: خانواده ها باید به این مهم توجه کنند که بازدید از مناطق جنگی در واقع با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن دلاور مردی های نوجوانان ، جوانان و بسیج را در هشت سال دفاع مقدس ، آشنایی فرزندانشان با حماسه آفرینی و ایثار گری های رزمندگان در آن دوران ، تجریه کردن حس معنوی فلسفه شهادت و تجدید میثاق با معمار کبیر انقلاب و شهدای گرانقدر انجام می شود.

وی در ادامه به کسب رتبه اول کشوری آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در اردوی راهیان نور در سال تحصیلی 95-94 اشاره کرد و افزود: در آیین کشوری با عنوان ' تجلی اخلاص ' که سال گذشته در قرارگاه راهیان نور کشوری برگزار شد از آموزش و پرورش ناحیه یک کرج تجلیل شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج از جمله شاخص های این رتبه برتر را ایجاد شرایط مناسب برای برای یک سفر ایمن، حضور پرشور دانش آموزان ، نظم و مشارکت خود جوش دانش آموزان به ویژه در فعالیت های اردویی، کسب رتبه های برتر در مسابقات فرهنگی و آموزشی و دل نوشته ها در طول این سفره پنج روزه ذکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار