مدیرکل ثبت احوال استان قم گفت: در 6 ماهه نخست امسال، 13 هزار و 117 واقعه ولادت در این استان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۳۱۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 16 October 2016
به گزارش تابناک قم، خلیل مرادی در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال قم در سالن جلسه های معاونت سیاسی امنیتی استانداری قم افزود: آمار واقعه ولادت در 6 ماهه نخست امسال در قم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، 244 واقعه کاهش یافته است.

وی با بیان این که میانگین نرخ ثبت به موقع ولادت در کشور در 6 ماهه نخست سال جاری معدل 99.25 درصد بوده است، گفت: نرخ ولادت ثبت شده در همین بازه زمانی در قم 98.85 درصد می باشد که بالاتر از میانگین کشوری است.

مرادی با بیان این که مهلت قانونی برای ثبت ولادت 15 روز است، افزود: این نرخ در 6 ماهه نخست سال 94 در این استان برابر با 98.81 بوده است.

وی هم چنین همکاری دانشگاه علوم پزشکی را در ارتقاء سطح دسترسی به اطلاعات بیمارستان ها و کسب آمار ولادت را موثر دانست و افزود: با توجه به ممکن نبودن حضور برخی خانواده ها در ثبت احوال برای ثبت ولادت فرزند خود، امسال تیمی جهت ثبت ولادت به درب منازل اعزام شد که این اقدام نیز در افزایش ثبت به موقع ولادت ها تاثیر زیادی داشته است.

وی با اشاره به ثبت ولادت اتباع خارجی مجاز در استان قم، این نرخ را در مدت زمان ذکر شده سال جاری 508 واقعه عنوان کرد و افزود: با توجه به ممنوعیت ولادت اتباع در حال تردد و یا زائر در استان، دفتر ثبت موقت ولادت ویژه اتباع بیگانه پیش بینی شده که از اول آبان ماه در اختیار بیمارستان ها قرار می گیرد.

وی با اشاره به معضل همکاری نکردن بیمارستان های خصوصی در ارائه آمارهای حیاتی به ثبت احوال، خواستار مصوبه ای برای الزام نمودن این مراکز نسبت به این کار شد.

مرادی هم چنین با اشاره به آمار فوتی های ثبت شده در استان در 6 ماهه اول امسال در مهلت قانونی 10 روزه ای که برای این کار در نظر گرفته شده است، افزود: در حالی که این آمار در مدت مشابه سال 94 به میزان 97.52 درصد بوده، این رقم در سال جاری به 97.65 درصد رسیده است.

وی تعداد وفات های ثبت شده در استان در 6 ماهه سال 95 را 2 هزار و 765 واقعه برشمرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، 51 واقعه کمتر شده و 98 درصد از کل ولادت ها و وفات های ثبت شده در استان با مجوز رسمی بیمارستان ها و مراکز درمانی و پزشکان مختلف بوده و تنها 2 درصد آنها بواسطه گواهی اشخاصی که شاهد این وقایع بودند، به ثبت رسیده است.

مرادی هم چنین با اشاره به ثبت ازدواج و طلاق در دفاتر ثبت اسناد رسمی از ثبت مکانیزه این وقایع از ابتدای سال جاری و متصل شدن آنها به ثبت احوال خبر داد و افزود: یکی از مزایای مهم ثبت الکترونیکی و مکانیزه، اهراز هویت قبل از ازدواج و جلوگیری از ثبت ازدواج با شناسنامه های غصبی و یا جعلی است.

وی همچنین تعداد ازدواج های ثبت شده در 6 ماهه ابتدایی سال 95 را چهار هزار و 930 واقعه ذکر و خاطرنشان کرد: این تعداد نسبت به سال گذشته 536 واقعه کاهش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال قم در ادامه با اشاره به صدور کارت هوشمند ملی، آمار تعداد واجدان شرایط ثبت نام شده در استان را 378 هزار و 574 تن برشمرد که 259 هزار و 905 تن آنها ثبت نام خود را نهایی کردند.

وی اضافه کرد: تعداد 204 هزار و 346 فقره کارت هوشمند صادر و 198 هزار و 248 فقره کارت تحویل داده شده است.

مدیرکل پست قم نیز در این جلسه با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سال گذشته تعداد 48 هزار تن در نواحی پستی استان اقدام به ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند نمودند، افزود: این تعداد در 6 ماهه نخست 95 به بیش از 50 هزار ثبت نام افزایش پیدا کرده است.

رحمان بیرانوند راه اندازی ناحیه پستی پردیسان را در این امر موثر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در این ناحیه پستی، تمامی مراحل ثبت نام انجام می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار