با وجود تعیین پاداش برای ورزشکارانی که در شرایط خاص موفق به کسب مدال در المپیک نشده‌اند اما وزارت ورزش هنوز اعلام نکرده ورزشکارانی که دو مدال را در پارالمپیک کسب کرده‌اند چگونه پاداش می‌گیرند.
کد خبر: ۳۱۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶ 18 October 2016
 قبل از بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2016 ریو یکی از مباحثی که مورد توجه زیادی قرار گرفت تعیین میزان پاداش برای مدال‌آوران این بازی‌ها بود. بر اساس اعلام وزارت ورزش دارندگان مدال طلا 300، مدال نقره 200 و مدال برنز 150 سکه طلا پاداش می‌گیرند اما بعد از این بازی‌ها شبهاتی درباره شرایط اعطای پاداش به برخی از ورزشکاران به وجود آمد. یکی از این شبهات مربوط به ورزشکارانی است که در این بازی‌ها بیش از یک مدال را به دست آوردند.

ساره جوانمردی بانوی تیرانداز ایران و موفق ترین ورزشکار المپیکی و پارالمپیکی در کسب مدال، دو طلا را در ریو به دست آورد. زهرا نعمتی نیز در این بازی‌ها دو مدال کسب کرد. یک طلا در تیروکمان انفرادی و یک نقره هم در بخش میکس. براساس آن چه که در آیین‌نامه اولیه آمده است ساره جوانمردی باید 600 سکه طلا را دریافت کند اما به نظر می‌رسد در چنین شرایطی او تنها پاداش یک مدال را دریافت می‌کند.

در گذشته اگر ورزشکاری دو مدال را دریافت می‌کرد پاداش خوش رنگ‌ترین مدال او پرداخت می‌شد و 50 درصد مدال دوم و 30 درصد مدال سوم هم به او داده می‌شد، اگر قرار باشد جوانمردی براساس همین آیین نامه پاداش خود را دریافت کند حدود 450 سکه سهم او می‌شود اما هنوز هیچ توضیح مشخصی در آیین نامه جدید در این خصوص وجود ندارد.

شاید در نگاه اول منطقی به نظر برسد که پاداش مدال دوم نصف شود و یا درصدی از آن پرداخت شود اما زمانی که وزارت ورزش و جوانان به ورزشکارانی که مدالی را در این بازی ها به دست نیاوردند پاداش مدال طلا و یا حتی برنز را پرداخت می‌کند، تصمیم برای نصف کردن پاداش مدال دوم ورزشکار دیگر کاملا بی‌منطق به نظر می‌رسد

در رده‌بندی نهایی بازی‌های پارالمپیک ریو دومین مدال جوانمردی و نعمتی محسوب شده و مسئولان برگزاری مسابقه ها اعلام نکرده‌اند که مدال دوم ورزشکار نصف ارزش مدال اول حساب می‌شودبنابراین . زمانی که مدال گرفته نشده یک ورزشکار ارزشمند به حساب می‌آید، بنابراین به طریق اولی مدالی که برگردن ورزشکار انداخته شده و در رده‌بندی مسابقه‌ها نیز به نام ایران ثبت شده و باعث بالارفتن رده کاروان کشور هم شده، ارزش دارد و باید به اندازه یک مدال دیده شود.

شاید در این شرایط که وزارت، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها از کمبود بودجه صحبت می‌کنند اگر اولویت اول را به پرداخت پاداش به ورزشکاری بدهند که مدال کسب کرده‌، منصفانه‌تر به نظر برسد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار