سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با حساس خواندن عملیات علیه گروه تروریستی داعش در منطقه موصل اعلام کرد که اقدام های لازم برای جلوگیری از ورود تروریست های فراری به سوریه اجرا می شود.
کد خبر: ۳۱۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 18 October 2016
لاوروف روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: موصل شهر بزرگی با جمعیت 1،5 میلیون نفری است که عملیات آزاد کردن آن را با دقت زیر نظر داریم، زیرا همگی علاقه مند به شکست گروه تروریستی داعش هستیم.
لاوروف روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با ا. لوئی ساگو وزیر خارجه پاراگوئه در مسکو اظهار کرد: محاصره موصل برای عملیات ضدداعشی کامل نیست که امیدوارم دلیل آن بی علاقگی به انجام این اقدام نباشد.
وی افزود: گذرگاه برجای مانده پیرامون موصل سبب بروز این احتمال شده است که اعضای داعش از عراق و موصل خارج و وارد سوریه شوند. در حال بررسی وضعیت هستیم تا در صورت وقوع چنین شرایطی تصمیم گیری های سیاسی و نظامی لازم صورت گیرد.
وزیر خارجه روسیه گفت: امیدواریم آمریکا و ائتلاف نظامی وابسته شریک در عملیات آزاد کردن موصل نیز به احتمال فرار داعشی ها از این شهر و ورود به سوریه توجه کنند.
وی در پایان با تاکید بر اینکه عملیات در حال انجام برای آزاد کردن موصل آسان نخواهد بود، افزود: براساس برخی ارزیابی های مقر سازمان ملل در نیویورک و ژنو ممکن است از 200 تا 900 هزار نفر شهر را ترک کنند، ولی عراق، سوریه و دیگر کشورهای همجوار امکانات لازم را برای میزبانی این شمار از افراد را ندارند.
در جریان عملیات آزاد سازی موصل که از دیروز آغاز شده است، دهها کیلومتر از اراضی عراق از وجود تروریست ها پاکسازی شده است و نظامیان این کشور همراه نیروهای مردمی در حال پیشروی برای آزاد کردن شهر هستند. 
در مذاکرات وزیران خارجه روسیه و پاراگوئه که امروز انجام شد، روابط دو جانبه و شرایط بین المللی به ویژه منطقه آمریکای جنوبی بررسی شد و دو کشور برای افزایش همکاری ها توافق کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار