چین امروز سه شنبه با انتشار بیانیه ای از استمرار رزمایش های نظامی آمریکا و کره جنوبی در منطقه ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۳۱۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ 18 October 2016
این بیانیه را وزارت دفاع چین منتشر کرده و بخصوص در آن به رزمایش در حال برگزاری دو کشور در آبهای دریای زرد اشاره شده است.
وزارت دفاع چین در این بیانیه از اینکه در این رزمایش ناو هواپیمابر هسته ای رونالد ریگان آمریکا نیز شرکت دارد، ابراز نگرانی کرده است.
بیانیه می افزاید که این ناو در مسیر خود در آبهای دریای زرد و در جریان استمرار تمریناتش اقدام به پرواز درآوردن جنگنده ها از روی عرشه کرده است.
وزارت دفاع چین در این بیانیه تاکید می کند که نیروهای مسلح این کشور تمامی تحرکات کره جنوبی و آمریکا و تمرینات این ناو هسته ای در آبهای دریای زرد را زیر نظر دارند.
آبهای شمالی دریای شرقی چین به نام دریای زرد شناخته می شود و بین چین و کره جنوبی قرار دارد و به همین سبب چین از حضور نظامی آمریکا در این منطقه ناخرسند است.
تحرکات نظامی آمریکا در این منطقه در حالی صورت می گیرد که این کشور به تازگی اعلام کرد قصد دارد تحت هر شرایطی سامانه موشکی پیشرفته «تاد» خود را در کره جنوبی آرایش دهد و این یکی دیگر از موضوعاتی است که چین با آن به شدت مخالف است و اعتراض خود را بارها نسبت به آن اعلام کرده است.
آمریکا بر این باور است که پرتاب ناموفق یک فروند موشک بالستیک موسودان کره شمالی در روز شنبه نشان می دهد تاد باید تحت هر شرایطی استقرار یابد.
چین، روسیه و کره شمالی از مخالفان سرسخت استقرار این سامانه هستند و آرایش آن را تهدیدی بزرگ برای خود و سامانه های موشکی شان می دانند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار