کد خبر: ۳۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴ 05 May 2015

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت:در فروردین ماه سال جاری 37 نفر متخلف زیست محیطی توسط یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند .

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز ،مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی با اعلام خبر دستگیری 37 متخلف زیست محیطی در فروردین ماه سال جاری گفت: برای این تعداد 27 فقره پرونده تخلف زیست محیطی در دستگاه قضائی استان تشکیل و متخلفین به پرداخت مبلغی بالغ بر 13 میلیون و400 هزار ریال ضرر و زیان محکوم شده اند.

وی با اشاره به تشدید برخورد با تخریب کنندگان محیط زیست گفت:از این تعداد 22 مورد مربوط به افرادی هستند که اقدام به تخریب و تعرض به مرتع ، جنگل و برداشت نمک نموده بودند.

قاسمی افزود: آلودگی محیط زیست با 13 مورد در رده ی دوم تخلف کشف شده است که شامل تخلیه ی فاضلاب ، سوزاندن لاستیک ، کارواش ، کشتارگاه دام و کارخانه ی آسفالت می باشد .

مدیر کل محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به این که در این مدت 5مورد رهاسازی پرندگان رخ داده است، عنوان کرد: برخی از این پرندگان شامل عقاب، اکراس،فلامینگو، دلیجه، بوتیمار، سارگپه بوده که از نظر ارزش زیست محیطی بسیار بالایی هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با تقدیر از همکاری خوب مردم ، دستگاه قضایی و انتظامی گفت: با توجه به فرابخشی بودن حفظ محیط زیست امیدواریم بتوانیم با همدلی مردم و مسئولین در راستای ارتقای شاخص های زیست محیطی استان گامهای موثری برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :