مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با بیان اینکه عوامانه نمی‌توان با موضوع گردشگری روبه‌رو شد، گفت: گردشگری یک فرآیند اقتصادی مبتنی بر برنامه است.
کد خبر: ۳۲۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷ 01 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از  خبرگزاری فارس از قزوین، محمدعلی حضرتی‌ها در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و صنایع دستی استان که ظهر امروز در سالن جلسات باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در بازار گردشگری فرصت‌هایی وجود دارد که تا به گرفتن آن موفق شویم چند سالی زمان نیاز است.

وی افزود: استان قزوین جزء استان‌هایی است که هرساله میلیون‌ها گردشگر از محورهای مواصلاتی آن تردد می‌کنند، بنابراین ظرفیت مطلوبی برای جذب گردشگران در اختیار دارد اما با کمال تأسف برنامه‌ لازم را در این زمینه در اختیار نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اضافه کرد: قطع‌ به یقین گردشگرانی که مقصد خود را استان‌های شمالی کشور قرار داده‌اند در مسیر عبور خود حاضر نمی‌شوند مدت طولانی در این استان اقامت داشته باشند بنابراین باید راهکار مناسبی برای افزایش مدت‌زمان اقامت گردشگران در استان قزوین اتخاذ و عملی کنیم.

حضرتی‌ها با بیان اینکه عوامانه نمی‌توان با موضوع گردشگری روبه‌رو شد، ادامه داد: گردشگری یک فرآیند اقتصادی مبتنی بر برنامه است و اگر بهترین داشته‌ها در اختیار باشد و اما ساز و کار لازم را فراهم نکنیم، امکان ندارد در بازار گردشگری نقش مؤثری را ایفا کنیم.

این مسؤول عنوان کرد: شیوه‌های جذب گردشگر در استان قزوین باید کارشناسانه و مبتنی بر علم و دانش باشد و نخستین گام برای جذب سرمایه‌گذاران به حوزه گردشگری این است که دستگاه‌های اجرایی دولتی باید در این حوزه پیشگام شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد: باید شرایط لازم را در این استان فراهم شود تا سرمایه‌گذاران بخش گردشگری با رغبت بیشتری در حوزه گردشگری استان قزوین فعالیت کنند.

حضرتی‌ها گفت: برخی از نهادها در حال رقیب‌زدایی هستند که این موضوع به هیچ عنوان به نفع حوزه گردشگری استان قزوین نیست زیرا این استان مزیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری دارد که این اقدام مانع بهره‌برداری مطلوب از این ظرفیت می‌شود.

* بخش خصوصی با قدرت بیشتری در حوزه گردشگری ورود پیدا کند

وی بیان کرد: در حوزه گردشگری بهره‌برداری اقتصادی بسیار بوده و به اتمام می‌رسد بنابراین نباید فقط خود بهره‌بردار باشیم بلکه باید اجازه دهیم بخش خصوصی هم با قدرت بیشتری در این عرصه ورود پیدا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین افزود: بخش دولتی به دلیل کمبودهای منابع مالی نمی‌‌تواند از تمام ظرفیت‌های گردشگری این استان بهره‌برداری لازم را داشته باشد بنابراین حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این زمینه ضرورت دارد.

حضرتی‌ها با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به رسیدگی امور مرتبط با سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از سوی دستگاه‌های اجرایی استان قزوین اضافه کرد: انرژی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نباید صرف حل و فصل مشکلات داخلی دستگاه‌های اجرایی استان قزوین شود زیرا این امر سرمایه‌گذاران را از ادامه فعالیت اقتصادی در این استان دلسرد می‌کند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر برخی از سرمایه‌گذارانی که وارد استان قزوین شدند بنا به دلایل مختلف از جمله فقدان زیرساخت‌ها در برخی از بخش‌ها ناگزیر به ترک این استان شدند و در حال حاضر در استان‌های دیگر سرمایه‌گذاری کرده و عملکرد موفقی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی هتل بغدادی تاکستان اظهار داشت: این هتل از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است و فقط تجهیزات داخلی آن باقی مانده که با پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذار هتل می‌توان از آن بهره‌برداری کرد.

حضرتی‌ها افزود: افراد بسیاری بودند که قصد برگزاری تورهای گردشگری را در شهرستان تاکستان داشتند اما به دلیل فقدان هتل مناسب در این منطقه از این اقدام منصرف شدند.

وی اضافه کرد: در منطقه الموت هم ساخت یک هتل با طرح اولیه مفصل آغاز شد تا برای طیف‌های مختلف داخلی و خارجی خدمات ارائه دهد اما این پروژه در فاز نخست متوقف شده است و برای ادامه فعالیت و اجرای فازهای باقی‌ مانده پروژه به همکاری مسؤولان استان قزوین نیاز دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: در حوزه گردشگری بوم‌گردی هم ظرفیت‌های مطلوبی وجود دارد اما به دلیل اینکه زیرساخت‌های لازم فراهم نیست، نمی‌توانیم از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری مناسبی داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار