مدیرکل امور فرهنگی و مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور از برپایی 12 موکب در سه استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان به منظور خدمت رسانی به آن دسته از جامعه هدف بهزیستی که در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت می‌کنند، خبر داد.
کد خبر: ۳۲۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ 05 November 2016

سید مهدی سید محمدی، اظهار کرد: با توجه به حضور فراوان مردم و مشارکت آنها در راهپیمایی بزرگ اربعین به تبع بخشی از جامعه هدف سازمان بهزیستی از جمله معلولان نیز در این راهپیمایی عظیم شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات به جامعه هدف خود اقدام به برپایی 12 موکب در سه استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان با رویکرد کمک گرفتن از خیرین، کرده است.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بیش از 52 موسسه خیریه در برپایی این موکب‌ها بهزیستی را همراهی کرده‌اند و فعالیت بهزیستی در این طرح بیشتر ارائه خدمات توانبخشی از جمله تعمیر ویلچر، ارائه لوازم توانبخشی از جمله عصا و واکر به مراجعین خاص و همچنین استقرار رابط ناشنوا به منظور راهنمایی ناشنوایان و همراهی سالمندان، نابینایان و نیازمندان تا نقطه صفر مرزی است.

سید محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: تمامی موکب‌های مستقر بهزیستی در مسیر راهپیمایی عظیم اربعین تا قبل از نقطه صفر مرزی و در داخل ایران هستند. علاوه بر آن در این موکب‌ها توسط خیرین به طور محدود امکانات اسکان نیز ویژه جامعه هدف بهزیستی فراهم شده است.

وی ادامه داد: این موکب‌ها در طول ایام حرکت زائرین تا پس از بازگشت آنها مستقر بوده و علاوه بر خدمات ذکر شده توصیه‌های پیشگیرانه برای گروه‌های خاص همچون کودکان و سالمندان نیز در نظر گرفته شده است.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان تاکید کرد: این طرح با امکانات مردمی و مشارکت 52 موسسه خیریه انجام و قریب به 100 درصد اعتبارات آن از طریق مشارکت‌های مردمی تامین شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار