علی محمد جهانی :
مدیرکل کتابخانه‌های خراسان شمالی به رشد ۱۳ درصدی میانگین عضویت در کتابخانه‌های استان در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره و گفت: در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت خراسان شمالی، چهار نفر عضو کتابخانه‌ها هستند.
کد خبر: ۳۲۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲ 05 November 2016
به گزارش تابناک خراسان شمالی , علی محمد جهانی در جمع خبرنگاران بالاترین رشد عضویت در کتابخانه‌های شهرستان‌های استان را فاروج با ۶۱ درصد رشد و کمترین شهرستان، بجنورد با یک درصد رشد در شاخص عضویت کتابخانه‌ها اعلام کرد.
وی  تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های استان را ۳۴ هزار و ۶۰۰ نفر برشمرد و اظهار کرد: قریب به‌اتفاق اعضای کتابخانه‌ها، کودکان و نوجوانان هستند که ۱۰ موضوع نخست کتاب‌هایی که به امانت‌گرفته شده نیز کتاب‌هایی با محوریت داستان و قصه‌های کودکانه هستند.
جهانی سرانه تعداد کتابخانه برای هر ۲۵ هزار را نفر به‌طور میانگین ۱.۷۹ در استان معرفی کرد و افزود: این رقم برای ۱۵ کشور دنیا ۹.۴ است.
وی با اشاره به رشد ۱۰ درصدی سرانه تعداد کتاب در کتابخانه‌های استان، عنوان کرد: طی ۶ ماه نخست سال گذشته ۶۵۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان موجود بود که این رقم در ۶ ماهه نخست امسال به ۷۱۵ هزار جلد کتاب رسیده است.
مدیرکل کتابخانه‌های استان بابیان اینکه شهرستان‌های گرمه، فاروج و جاجرم در سرانه تعداد کتاب در کتابخانه‌ها برابر با استاندارد جهانی هستند، تصریح کرد: طی سال گذشته، نرخ امانت گیری کتاب با رشد پنج‌درصدی مواجه بوده که در این شاخص، جزو پنج استان برتر کشور هستیم.
جهانی نرخ امانت گیری کتاب در کتابخانه‌های استان را در حالی به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۴۵ جلد کتاب در ۶ ماهه نخست امسال اعلام کرد که این رقم برای ۱۵ کشور برتر دنیا یک هزار و ۱۳۰ جلد کتاب است.
این مسئول اضافه کرد: بالاترین رشد امانت گیری کتاب در سال گذشته در شهرستان مانه و سملقان با رشد ۳۹ درصدی بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار