سریال دنباله دار قصورات پزشکی در بیمارستان های گرگان؛
سندرم داون از جمله بيماري هاي ژنيتيكي است كه افراد مبتلا مراحل رشد ذهني و جسمي را نسبت به ديگر افراد با تاخير سپري مي‌كنند و این در حالی است که اين نوع بيماري در آزمايشات غربالگري دوران بارداري قابل تشخیص است و پزشكان مانع از تولد اين نوع كودكان مي شوند.
کد خبر: ۳۲۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 06 November 2016
 سندرم داون از جمله بيماري هاي ژنيتيكي است كه افراد مبتلا مراحل رشد ذهني و جسمي را نسبت به ديگر افراد با تاخير سپري مي‌كنند وحدود نيمي از اين افراد دچار ناراحتي هاي قلبي مادرزادي، ابتلا به بيماريهاي عفوني، مشكلات تنفسي و برخي ناراحتي هاي گوارشي مي شوند.

اين نوع بيماري در آزمايشات غربالگري دوران بارداري تشخیص داده می شود و پزشكان مانع از تولد اين نوع كودكان مي شوند.

**تشخیص نادرست پزشک و تولد نوزادی با بيماري "سندرم داون”

علي حاجي مشهدي پدر نوزاد گرگانی مبتلا به سندرم داون اظهار کرد: قبل از تولد محيا، پزشك زنان و زايمان كه همسرم تحت نظرش بود با مشاهده نتيجه سونوگرافي و تستهاي غربالگري سلامت جنين را تاييد كرده بود.

وی افزود: در مورد آزمايش آمينوسنتز هم به پزشك مربوطه گفتم ولي پزشك اعلام كرد جنين سالم بوده و ريسك اين نوع آزمايش بالاست و صلاح ندانست.

پدر محيا ادامه داد: براي آزمايش آمينوسنتز با توجه به هزينه هايش توان پرداخت را داشتم ولي متاسفانه هيچ گونه دستوري از پزشك داده نشده بود.

حاجی مشهدی گفت: شاید فرزندم ديگر سالم نشود ولي با شكايت عليه پزشك به دنبال اثبات قصور پزشكي هستم تاشايد ديگر شاهد تولد اين چنين نوزاداني نباشيم.

وی در ادامه پرده از موضوع ديگري برداشت و گفت: بعد از تشخيص پزشكان براي براي درمان به پزشكان ديگری مراجعه كرديم كه يكي از پزشكان با معاينه محيا متوجه كبودي و خون مردگي هايي در پس سر دخترم شد ومتاسفانه دكتر اعلام كرد که محيا در بدو تولد در بيمارستان از دست پزشك يا پرستار افتاده است اما این موضوع را به ما اطلاع نداده بودند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار