کد خبر: ۳۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 08 May 2015
فرماندار تهران با بیان اینکه 45 درصد فاضلاب شهر تهران تکمیل و به شبکه سراسری متصل شده است، گفت: امیدواریم تا پایان برنامه پنج ساله ششم و هفتم، 55 درصد باقیمانده به پایان برسد.

عیسی فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: موضوع اعتبارات و گستردگی شهر تهران به ویژه در بافت‌های فرسوده و عدم همکاری شهروندان موجب کندی پیشرفت پروژه شبکه فاضلاب شهر تهران شده است.

فرماندار تهران لزوم تکمیل شبکه سراسری فاضلاب شهر تهران را با وجود بحران آبی در کشور دارای اهمیت ویژه دانست و افزود: در شرایط فعلی هر منبعی که در استان تهران برای تامین آب بوده به کار گرفته‌ایم تا آب مورد نیاز شهر تهران را تامین کنیم، به طوری که سدهای طالقان، کرج، لتیان و ماملو در حوزه آب‌های ذخیره و آب‌های زیرزمینی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، ضمنا موضوع انتقال آب در درازمدت نیز توسط وزارت نیرو پیگیری می‌شود.

فرهادی تاکید کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و کمبود منابع آبی، مدیریت منابع موجود را از طریق دو روش جلوگیری از هدر رفت آب و اصلاح الگوی مصرف شهروندان در دستور کار قرار می‌دهیم. متاسفانه به لحاظ شاخص مصرف، در دنیا جزو پرمصرف‌ترین کشورهای دنیا هستیم که لزوم بازنگری الگوهای مصرف در کشورمان را نشان می‌دهد. باید در فرهنگ استفاده از آب تجدید نظر کنیم اگر تنها 10 درصد در مصرف آب مدیریت داشته باشیم، می‌توانیم آب یک میلیون نفر را در طول یک سال تامین کنیم اگر این اتفاق بیفتد به یاری خدا امسال را نیز بدون مشکل پشت سر خواهیم گذاشت.

تعامل فرمانداری و شورای شهر تهران در دولت یازدهم بی‌نظیر بوده است
فرماندار تهران با اشاره به صحبت‌های روسای شورای شهر تهران در دوره چهارم گفت: تعامل فرمانداری و شورا در دولت یازدهم بی‌نظیر بوده و گفته‌های روسای شورا در دوره چهارم شاهد این ادعا است. موردی وجود نداشته شورا مصوب کند و فرمانداری نپذیرد مگر جایی که یا قانونی نبوده و یا به ضرر مردم بوده است.

وی درباره نحوه برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران نیز گفت: این انتخابات نیازمند قانون است و این موضوع می‌تواند از طریق ارسال طرح و یا لایحه به مجلس و دولت توسط شورای عالی استان‌ها پیگیری شود تا متولی برگزاری این انتخابات مشخص شود.

فرهادی ادامه داد: وزارت کشور اجازه برگزاری یک دوره دیگر این انتخابات را داد و اجازه کمک و همکاری به فرمانداری تهران داده شد. برهمین اساس همه به شورا و شهرداری تهران کمک کردیم و امکاناتی مانند صندوق اخذ رأی را در اختیارشان قرار دادیم؛ آیین‌نامه اولیه‌ای تهیه شد و براساس آن عمل شد.

فرماندار تهران تاکید کرد: به فرمانداری اجازه کمک داده شده بود، اما اجازه دخالت داده نشده بود و هیچ دخالتی نیز توسط فرمانداری در انتخابات شورایاری‌ها صورت نگرفت. بدون شک تا رسیدن به شورایاری مطلوب فاصله زیادی داریم و اجرای این دوره تمرینی بود که به خوبی هم انجام شد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار