شهردار تبریز در دیدار با هیئت آلمانی تاکید کرد
شهردار تبریز گفت: ایران و آلمان از دیرباز روابط تنگاتنگ تجاری و اقتصادی داشته‌اند و با توجه به اینکه تبریز یکی از شهرهای مهم صنعتی ایران است ارتباطات صنعتی بین تبریز و ایالت‌های مختلف آلمان بسیار گسترده بوده است
کد خبر: ۳۲۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸ 08 November 2016
به گزارش تابناک تبریز، صادق نجفی در دیدار با وزیر اقتصاد، کار و ترافیک ایالت نیدر زاکسن آلمان و هیات بلند‌پایه اقتصادی تجاری و سرمایه‌گذاری این ایالت با اشاره به قابلیت‌های اقتصادی استان آذربایجان‌ شرقی و شهر تبریز، افق ارتباطی طرفین را روشن و پویا توصیف کرد.

وی افزود: ایران و آلمان از دیرباز روابط تنگاتنگ تجاری و اقتصادی داشته‌اند و با توجه به اینکه تبریز یکی از شهرهای مهم صنعتی ایران است ارتباطات صنعتی بین تبریز و ایالت‌های مختلف آلمان بسیار گسترده بوده است.

نجفی ادامه داد: همه‌ساله در هامبورگ و هانوفر نمایشگاه فرش دستباف برپا می‌شود و بیش از 100 هنرمند در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

شهردار تبریز با اشاره به انتخاب تبریز به‌عنوان «شهر جهانی بافت فرش» یادآور شد: هنر فرش تبریز همواره مورد استقبال شهروندان آلمانی قرار گرفته است، با توجه به این اقبال عمومی می‌توان این ارتباط را گسترده‌تر کرد و نسبت به راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فرش دستبافت تبریز در ایالت‌های مختلف آلمان اقدام کرد.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش ارتباطات صنعتی و تجاری یادآور شد: شهرداری تبریز آمادگی گسترش ارتباط با ایالت  نیدر زاکسن آلمان را برای بهره‌گیری از صنایع نوین این کشور در بهبود زیرساخت‌های شهری در زمینه‌های پسماند، حمل‌ونقل و فضای سبز را دارد.

وی نسبت به گسترش ارتباطات فرهنگی بین شهرهای هانوفر و تبریز تاکید کرد.

وزیر اقتصاد، کار و ترافیک ایالت نیدر زاکسن آلمان نیز در این دیدار گفت: شهر تبریز یکی از شهرهای پرافتخار ایران است و بسیاری از تکنولوژی‌ها از این شهر وارد ایران شده‌اند.

آقای اولاف لیس ادامه داد: ایران و آلمان از دیرباز رابطه سنتی و تاریخی داشته‌اند و انتظار می‌رود از این پس با رفع تحریم‌ها این رابطه گسترده‌تر شود.

وی به گسترش روابط از طریق برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و صنعتی و اقتصادی تاکید کرد و گفت: توسعه روابط با رفت و آمد و رایزنی و انجام فعالیت‌های مشترک حاصل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار