نخستین کارخانه تولید سوسیس و کالباس گیاهی کشور در شهرک صنعتی بزرگ شیراز راه‌اندازی شد و با راه‌اندازی این کارخانه ایران به عنوان ششمین کشور دارای این تکنولوژی شناخته شد.
کد خبر: ۳۲۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶ 08 November 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس: در مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار فارس و برخی اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تولید آزمایشی نخستین کارخانه سوسیس و کالباس گیاهی کشور در شهرک صنعتی بزرگ شیراز آغاز شد.

سرمایه‌گذار کارخانه سوسیس و کالباس گیاهی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه مواد تشکیل دهنده محصول تولیدی این شرکت بیشتر غلات و سویا است و از طعم دهنده‌ها و چاشنی‌ها نیز در سوسیس و کالباس استفاده شده است اظهار داشت: در این محصول از افزودنی‌های غیرمجاز استفاده نشده است و از نظر طعم، بافت و رنگ نیز در ظاهر با نمونه‌های گوشتی هیچ تفاوتی ندارد.

امید بهمنی افزود: مشابه گوشتی این فرآورده به صورت وکیوم شده و در حالت یخچالی قابلیت ماندگاری 30 تا 45 روز را دارد که سعی بر این است که بتوان ماندگاری این محصول را تا 6 ماه بالا برد.

بهمنی گفت: تکنولوژی تولید سوسیس و کالباس گیاهی، تنها در کشورهای کانادا، آلمان، آمریکا، استرالیا و انگلستان وجود دارد و ایران، ششمین کشوری است که این تکنولوژی را به دست آورده است.

همچنین  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس در بازدید از یکی از سردخانه‌های بزرگ مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بر لزوم تسریع در اختصاص تسهیلات بانکی برای اجرای طرح توسعه و نیز سرمایه در گردش این مجموعه تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استا نفارس در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه همه بسترها و زیرساخت هه برای جذب سرمایه‌گذار در شهرک صنعتی بزرگ شیراز فراهم است گفت: این شهرک صنعتی از ابتدای امسال تاکنون از شاخص‌ترین  شهرک‌های صنعتی کشور در جذب سرمایه‌گذار بوده است.

‌شاهپور قنبری افزود: از ابتدای امسال تاکنون 83 قرارداد واگذاری زمین با سرمایه‌گذاران در این شهرک صنعتی منعقد شده که در قالب این قراردادها بیش از 9 هکتار زمین واگذار شده است.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی و صنعتی که با سرمایه‌گذاری بیش از 645 میلیارد ریالی ایجاد خواهند شد برای 390 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار