تابناک: رئیس مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان، از درمان بیماران سرطانی به‌صورت ۱۰۰ درصد رایگان در بیمارستان شهید بهشتی کاشان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲ 09 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مهران شریفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بیمارستان شهید بهشتی کاشان اظهار داشت: شهرستان کاشان و استان قم به عنوان نخستین شهرهای کشور هستند که بیماران سرطانی به صورت کاملا رایگان در آن درمان می شوند.

وی، بیمارستان شهید بهشتی کاشان کاشان را به عنوان تنها شهری که در تشخیص، درمان، هزینه دارو و تزریق بیماران سرطانی به صورت 100درصد رایگان انجام می شود نام برد.

رئیس مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان، با اشاره به اینکه 751 نفر بیمار سرطانی در اسفند ماه 93 و فروردین امسال دربخش شیمی درمانی این بیمارستان خدمات گرفتند، افزود: 361 نفر از این تعداد به صورت بستری برای شیمی درمانی در فروردین ماه امسال و 390 نفر از آنها در اسفند 93 به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته‌اند.

وی شایع ترین بیماری های سرطان از این تعداد را سرطان های معده، ریه و پستان عنوان کرد و گفت: میانگین سنی این بیماران کودک 3 ساله تا فرد 80 ساله است.

شریفی با اشاره به اینکه در حال حاضر 8 تخت فعال در بخش شیمی درمانی مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان وجود دارد، اظهار داشت: در آینده  20 تخت دیگر به این تخت ها اضافه می شود.

وی استاندارد بودن بخش شیمی درمانی این مجتمع بیمارستانی پرسنل فعال و مجرب و امکانات درمان آن را مطابق با پروتکل ها و استانداردهای جهانی برشمرد و گفت: در حال حاضر 3 نفر نیروی فوق تخصص خون و سرطان بالغین و 4 نفر کادر درمای در این بخش فعال هستند.

رئیس مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان با بیان اینکه درمان بیماران سرطانی در منطقه کاشان به ویژه شهرهای دلیجان و میمه در بیمارستان بهشتی انجام می شود افزود: توصیه می شود بیماران سرطانی بدون تحمیل هزینه های گزاف بخش خصوصی بر خود و رنج سفر به استان ها و شهرستان های همجوار از این بسته خدمت طرح تحول سلامت که به همت وزارت بهداشت و درمان به صورت کاملا رایگان برای بیماران سرطانی ارائه می شود، استفاده کنند.

وی گفت: تا یک سال گذشته بیمارانی که دچار سرطان بودند هزینه دارو و درمان خود را با مبالغ بالایی پرداخت می کردند و گران بودن داروها برایشان سنگین و سرسام آور بود و قادر به پرداخت این هزینه های گزاف نبودند و شاید در وسط راه درمان خود را به دلیل بالا بودن هزینه ها نیمه تمام رها می کردند.

شریفی با اشاره به تقدیر و اهتمام وزیر بهداشت در تحقق دستورات مقام معظم رهبری در اجرای طرح سلامت اظهار داشت: با اجرای این طرح و همدلی مقام های مسئول کمک شایانی به درمان بیماران سرطانی شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار