رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم از شناسایی و نمونه برداری از خروجی فاضلاب یک واحد آبکاری غیرمجاز و آلاینده توسط کارشناسان این اداره درشهرک صنعتی نصیر آباد خبر داد.
کد خبر: ۳۲۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 14 November 2016
ایوب زارع با اعلام این خبر گفت:کارشناسان این اداره در پی شکوائیه واصله مردمی به سامانه 1540، یک واحد آبکاری آلاینده که با تخلیه پساب صنعتی و آلاینده خود به چاه جاذب ، موجبات آلودگی آب و خاک منطقه را فراهم آورده بود، شناسایی و از خروجی فاضلاب این واحد نمونه برداری کردند، همچنین جهت بررسی وتشخیص آلودگی وبه منظور آنالیز پارامترهای آلایندگی نمونه ها  به آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ارسال شد.
وی با ابراز ناخرسندی از وضعیت غیرمتعارف خصوصاً در محدوده و حریم شهرستان افزود: با توجه به حساسیت های زیست محیطی منطقه، پایش و شناسایی واحدهای آلاینده در لکه های صنعتی حوزه شهرستان همچنان ادامه داشته و در صورت شناسایی واحدهای آلاینده و غیر مجاز و عدم اصلاحات لازم توسط متصدیان با این واحدها برخورد قانونی خواهد شد.
زارع با اشاره به اینکه خوشبختانه شهروندان رباط کریم بسیاری از تخلفات زیست محیطی شهرستان رابه این اداره اطلاع می دهند، تصریح کرد:  شهروندان می توانند به عنوان همیار محیط زیست نقش موثری در سالم سازی و حفظ محیط زیست داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار