مولایی شهردار منطقه ۲۲ از اجرای تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به زایرین حسینی و برپایی چندین موکب جهت تامین نیازهای زوار اربعین حسینی حاضر در حرم مطهر امامین عسکریین در شهر سامرا و برقراری امنیت لازم با کمک نیروهای مردمی عراق در آستانه اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۳۲۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 15 November 2016
مولایی شهردار منطقه ۲۲ از آماده سازی و اجرای تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به زوار حرمین امامین عسکرین در شهر سامرا خبر داد و گفت: با توجه به شرایط خاص شهر سامرا بحمدالله طی تلاش های شبانه روزی پرسنل شهرداری منطقه ۲۲ موکب سید الشهدا(ع) با کمک نیروهای مردمی کشور عراق موسوم به حشد الشعبی در شهر سامرا و بر روی سد دجله برپا شده است. موکب سیدالشهدا جهت تامین نیاز زوار و ایجاد امنیت زایرینی که در راه رسیدن به شهر مقدس کربلا شهر سامرا را به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر خود برای زیارت انتخاب نموده اند، روزانه با توزیع بیش از ۵ زار پرس غذا،۵ هزار نوشیدنی سرد و گرم از قبیل آب و چایی و پذیرایی از زوار با نان و تخم مرغ در وعده صبحانه در حال خدمات رسانی می باشد. در این میان از توان نظامی بسیج مردمی عراق(حشدالشعبی) استفاده می شود تا علاوه بر تامین امنیت شهر سامرا و جلوگیری از هرگونه اعمال خرابکارانه و تروریستی در شهر سامرا کمک و خدمات رسانی زائران به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.

وی یادآور شد:همچنین موکبی دیگری نیز ورودی حرم امامین عسکریین دایر شده که روزانه با توزیع بیش از ۵ هزار پرس غذا،۵ هزار آب و۴ هزار چای شیرین و کیک پذیرای خیل زائران حسینی می باشد. این موکب نزدیکترین پایگاه به حرم امام حسن عسکری(ع) و امام هادی(ع) است. همچنین با کمک نیروهای مردمی عراق و عشایر منطقه مراحل نصب و راه اندازی ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی ماموت نیز در حال انجام است.

مولایی اضافه کرد: با توجه به توان نظامی نیروهای حشدالشعبی و میزان شناخت آنها از شرایط جغرافیایی شهر سامرا و آگاهی به موضوعات عشیره ای ضریب امنیتی شهر سامرا افزایش پیدا کرده و همچنین از توان این نیرو در راهنمایی زوار،توزیع غذا و رسیدگی به مشکلات زوار استفاده می شود. همچنین در هر یکی از مواکب حداقل ۱۵ نفر فعالیت و خدمات دهی هستند و جمع کثیری از نیروهای مردمی عراق و عشایر عراق نیز به صورت سیال با مسئولین شهرداری منطقه ۲۲ همکاری می کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار