دبير ستاد احياي بافت هاي فرسوده گلستان خبر داد:
دبير ستاد احياي بافت هاي فرسوده گلستان اعلام كرد: تسهيلات بدون سپرده و با بهره كم براي نوسازي واحدهاي مسكوني مستقر در بافت هاي فرسوده استان پرداخت مي شود.
کد خبر: ۳۲۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 16 November 2016
 دبير ستاد احياي بافت هاي فرسوده گلستان اعلام كرد: تسهيلات بدون سپرده و با بهره كم براي نوسازي واحدهاي مسكوني مستقر در بافت هاي فرسوده استان پرداخت مي شود.

مهندس"ابراهيم مبارك قدم" در گفت و گويي خبري با اشاره به اينكه اين تسهيلات از مرحله پي ريزي به واحدهاي مذكور پرداخت مي شود، گفت: سال گذشته سهميه پرداخت تسهيلات در استان يكهزار و 300 واحد مسكوني بوده اما امسال يكهزار و 700 واحد مي توانند از اين تسهيلات بهره مند شوند.

مديركل راه و شهرسازي گلستان افزود: از نیمه اردیبهشت سال 95 نيز تاکنون 500 واحد مسکونی در استان برای نوسازی از تسهیلات بافت های فرسوده بین 300 تا 400 میلیون ریال بهره مند شدند.

مبارك قدم ادامه داد: تسهيلات نوسازي واحدهاي مسكوني مستقر در بافت هاي فرسوده استان به ازاي هر واحد مسكوني در شهرهاي گرگان و گنبد 400 ميليون ريال و با نرخ 18 درصد است كه 10 درصد آن از محل يارانه بخش مسكن پرداخت مي شود.

وي اضافه كرد: در ساير شهرهاي استان نيز رقم اين تسهيلات 300 میلیون ریال مي باشد.
مبارك قدم با بيان استقبال گسترده مردم از پرداخت اين تسهيلات، ادامه داد: اين تسهيلات هم به متقاضيان نوسازي و هم به انبوه سازان پرداخت مي شود.

وي افزود: استفاده مردم و انبوه سازان از ضوابط تشويقي يكي ديگر از اهداف نوسازي و بهسازي واحدهاي مسكوني مستقر در بافت هاي فرسوده استان براي حضور بيشتر مردم و انبوه سازان در اين مناطق مي باشد.

مبارك قدم خاطرنشان كرد: متقاضيان با مراجعه به اداره عمران و بهسازي شهري اداره كل راه و شهرسازي و در شهرستان ها به ادارات راه و شهرسازي مي توانند از اين تسهيلات بهره مند شوند.

16 شهر استان گلستان داراي بافت فرسوده به مساحت بيش از دو هزار و 28 هكتار است كه 973 هکتار آن در شهرهای گرگان و گنبدکاووس واقع شده اند.

بافت های فرسوده گرگان مرکز استان گلستان بیشتر محلات میخچه گران، سرپیر، کوی سجادیه، کوی فردوسی، آلوچه باغ، ملل، محله امام رضا (ع)، قزاق محله، میرکریم و کوی طالقانی را شامل می شود.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار