دومین دوره آموزشی کشوری نظارت و راهنمایی آموزشی معلمان با حضور روسای ادارت دوره اول متوسطه سراسر کشور و مدرسان و سرگروه های نظارت کشوری در قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 22 November 2016
به گزارش  تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: توانمندسازی معلمان و نظارت بر عملکرد آنها دو راهبرد در حوزه گروه های آموزشی است که باید به آن توجه خاص شده و معلمان راهبری حرفه ای شوند تا بتوانیم در حوزه یاددهی و یادگیری دانش آموزان موفق باشیم.
عظیم محبی با اشاره به ناظر و راهبر آموزشی ادامه داد: نظارت بالینی و درس پژوهی در سند تحول آموزش و پرورش آمده و بر اساس آن باید روش های نوین یاددهی و یادگیری را به معلمان آموزش داد.
وی گفت: نظارت اثربخش و اجرای گام به گام نظارت و راهنمایی معلمان در فرآیند یاددهی و یادگیری بسیار اثرگذار است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در ادامه این دوره گفت: در نظام آموزشی هدف و عملکرد پیش بینی شده و باید هدف و عملکرد در نظام ارزیابی آموزشی با یکدیگر همخوانی داشته باشند.
سالار قاسمی، مهمترین رکن در موضوع تعلیم و تربیت را در ارزشیابی درست عنوان کرد و افزود: ارزیابی مهمترین بخش از فرآیند یاددهی و یادگیری است و در ارزشیابی از نظام تعلیم و تربیت باید ساختار و محتوا مطلوب و صحیح باشد.
وی با بیان اینکه در صورت وجود ساختار سازمانی درست رفتار سازمانی نیز درست خواهد بود گفت: باید حوزه ارزیابی را جدی گرفته و اساس کار تعلیم و تربیت ، مدرسه با بهره گیری از نیروی انسانی توانمند و متخصص باشد.
قاسمی بر داشتن منابع و اعتبار مالی در این زمینه نیز تأکید کرد و ادامه داد: برای داشتن فرایند صحیح یاددهی و یادگیری نباید اجازه داد کتب کمک آموزشی در مدارس سیطره داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: به این منظور باید خلاقیت را در مجموعه آموزش و پرورش بالا برد که این فقط با توانمندسازی نیروی انسانی حاصل خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، یادگیری در هم تنیده و مبتنی بر دانش، همیاری، ساخت گرایی و پژوهشگری را لازمه نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: نظام تعلیم و تربیت خلاق و پویا منجر به تربیت نسلی خلاق و پویا خواهد شد.
این دوره آموزشی کشوری از یکم تا سوم آذر ماه به مدت سه روز با محوریت روش های نوین یاددهی و یادگیری، نظارت اثربخش و اجرای گام به گام نظارت و راهنمایی آموزشی معلمان با حضور مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار