کد خبر: ۳۳۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 23 November 2016
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور گفت: سهم فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش در این برنامه بخوبی و بسیار مطلوب لحاظ شده است.
سهم فرهنگیان و آموزش و پرورش در برنامه ششم بسیار مطلوب لحاظ شده است
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، «محمد خدابخشی» در حاشیه بازدید از مدارس شهرستان الیگودرز افزود: نقش و جایگاه معلمان در آینده و سرنوشت جامعه بسیار مهم و حیاتی است؛ لذا باید ضمن رسیدگی به نیازهای این قشر به ارتقا و سلامت فرهنگی جامعه کمک کنیم.
وی با اشاره به تبعیض در پرداخت مزایا و حقوق که از مهمترین دغدغه ها و مشکلات معلمان است، اظهار کرد: در قانون جدید، دولت مکلف شده تمام پرداخت ها را به کارمندان شفاف سازی کند.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: اختلاف پرداخت ها در دستگاه های اجرایی نباید بیشتر از 20 درصد باشد و این قانون شامل همه نیروها از قبیل رسمی، قراردادی و سایر مستخدمان است.
وی افزود: اجرای این قانون از سال 1396 آغاز می شود که با اجرا شدن آن مشکلات فراوانی از کارمندان حل خواهد شد.
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات فراوان فرهنگیان الیگودرز، خواستار رفع این مشکلات شد و ابراز امیدواری کرد با پیگیری های صورت گرفته درمانگاه فرهنگیان در این شهرستان تأسیس و راه اندازی شود.
وی همچنین جذب فارغ التحصیلان بومی و ایجاد رشته های جدید متناسب با بازار کار را از مطالبات مردم الیگودرز دانست و بر لزوم تلاش برای رفع این محرومیت ها تأکید کرد.
عدالت آموزشی در مناطق محروم از سیاست های وزارت آموزش و پرورش است
مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان نیز در این بازدید گفت: سیاست وزارت آموزش و پرورش توسعه و عدالت آموزشی در مناطق محروم کشور است.
«گودرز کریمی فر» افزود: آموزش و پرورش مشکلات فراوانی دارد و به تنهایی قادر به تجهیز، نوسازی و ساخت فضاهای آموزشی نیست.
وی اضافه کرد: نیازمند عزم جدی و مشارکت فعالانه گروه ها و اشخاص حقیقی و حقوقی و خیرین برای نوسازی و تکمیل فضاهای آموزشی در لرستان هستیم.
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان، مدیریت بهره وری را یک شاخص برای مدیران دانست و گفت: مدیران باید با امکانات موجود نهایت خدمت را به جامعه فرهنگی کشور ارایه کنند.
وی افزود: ارتقای کیفیت آموزش مهمترین برنامه دولت تدبیرو امید در وزارت آموزش وپرورش است که در این راستا موفق عمل کرده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار