مشاور اموربانوان فرمانداری با اشاره به تسهیلات ارزان قیمت برای بانوان کارآفرینی که در روستاها طرح های خود را اجرا نموده ویا خواهند نمود خواستار ارائه طرح های بانوان کارآفرین شد.
کد خبر: ۳۳۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 23 November 2016
مشاور اموربانوان فرمانداری با اشاره به تسهیلات ارزان قیمت برای بانوان کارآفرینی که در روستاها طرح های خود را اجرا نموده ویا خواهند نمود  خواستار ارائه طرح های بانوان کارآفرین شد.
فاطمه نادمی افزود: با توجه به افزایش معضلات اجتماعی نظیر طلاق و خودکشی و بیکاری زنان سرپرست خانوار و..., برنامه های تدوین شده در اتاق فکر امور بانوان  لازم الاجرا  می باشد.
وی  با اشاره برنامه های اتاق فکر بانوان که قابلیت اجرایی شدن دارد اظهارداشت: اکران و تحلیل روانشناسی فیلم ها در حیطه افزایش مهارتهای زندگی برای بانوان در سطح شهرستان  رباط کریم از جمله این طرح هاست که کلیه ادارات مرتبط باید جهت اجرایی شدن این برنامه ها همکاری نمایند.
نادمی به طرح های دیگر اتاق فکر اشاره نمود و ادامه داد: آموزش برای والدین دانش آموزان 6 تا 12 سال در سطح مدارس شهرستان و نیز برپایی همایش هایی با موضوعات مشارکت حداکثری بانوان در انتخابات , پسماند و محیط زیست و کارآفرینی  از جمله طرح هایی که می توان برای بانوان اجرا نمود.
 در ادامه  خانم اکرم اینانلو عضو شورای شهر رباط کریم خواستار تدوین برنامه هایی برای رفع مشکلات اقتصادی بانوان مددجویان بهزیستی و کمیته امداد  و نیز افزایش دوره های آموزشی برای بانوان شهرستان شدند .
همچنین خانم داستانگوعضو شورای شهر پرند نیز به  فعالیتهای امور بانوان در سطح شهر پرند و عدم وجود فضاهای بهداشتی و درمانی در سطح شهر برای بانوان اشاره نمود و برای فعالیتها و برنامه های امور بانوان در پرند اعلام آمادگی نمودند.
خانم پریسا اینانلو عضو دیگر شورای شهر رباط کریم  نیزبه در خواستهای بانوان برای طرح های مشاغل خانگی اشاره نمود و خواستار پیگیری یک یا دونفر به عنوان مجری اصلی این طرح در شهرستان برای اجرا شدند و  قول حمایت و همکاری را برای اجرایی شدن این طرح داد.
در پایان سایر اعضاء برنامه های پیشنهادی خود را در حوزه بانوان و خانواده مطرح نمودند و پیگیری جهت تخصیص سالن آمفی تئاتر جهت برگزاری دوره های اکران و تحلیل فیلم  و همچنین پیگیری جهت واگذاری کار به بانوان جهت کار در منزل از شرکت ها و کارخانجات تولیدی در دستور کار اعضای مرتبط  قرار گرفت.
شایان ذکر است ارائه مکتوب برنامه های اجرایی در حوزه سلامت برای بانوان شاغل در ادارات و معرفی بانوان  متقاضی جهت برگزاری دوره های کمکهای اولیه (با هزینه ادارات)  به فرمانداری نیز از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرارگرفت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار