جلسه ستاد ارتحال امام خمینی(ره) استان فارس،یکشنبه بیستم اردیبهشت 94 درشیرازبرگزارشد اما این جلسه با تذکر میزبان یعنی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این استان روبه رو شد که از حضور نداشتن همه مسوولان دعوت شده، گلایه کرد.
کد خبر: ۳۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 10 May 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در آغاز این جلسه گفت: انتظار است دستگاه های اجرایی حضور پر رنگ و موثرتری در جلسه ستاد ارتحال امام خمینی(ره) داشته باشند که اگر آقایان مسوول نمی خواهند در چنین جلساتی شرکت کنند می خواهند در کدام جلسه حضور داشته باشند؟

حجت الاسلام محمد رضایی افزود:جای تاسف است که جلسه ای برای بزرگداشت امام راحل تشکیل شود و از حدود 20 دستگاه دعوت شده برای حضور در این جلسه تنها نماینده هفت نفر از این دستگاه ها حاضر شوند.

وی اظهارداشت: باید دلیل عدم حضور مسوولان در این جلسات بررسی شود.

ساعت 10 صبح به عنوان زمان مقرر برای جلسه ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در استان فارس معین شده بود که تقریبا خبرنگاران و عکاسان خبری نخستین افراد شرکت کننده در این جلسه خبری بودند و این نکته از دید حجت الاسم رضایی دور نماند.

وی با اشاره به حضورفعال و موثر خبرنگاران و فعالان رسانه در جلسات دینی و مذهبی از جمله ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در استان فارس بیان کرد: تعهد خبرنگاران و رسانه ها به مسایل دینی و مذهبی استان بسیار ویژه و موثر است و شاهد حضور پیشرو و عمل به موقع خبرنگاران نسبت به مسوولان در استان هستیم.

دراین جلسه معاون سیاسی فرماندار شیراز نیز گفت: اوج بی انصافی است که مسوولان استان نسبت به جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) کم مهری و کم توجهی کنند و این مسوولان می خواهند در کدام جلسه شرکت کنند؟

زین العابدین نیک مرام افزود: رسانه های استان باید موضوع عدم حضور مسوولان در جلسه مذهبی و دینی از جمله ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در استان را رسانه ای کنند که اگر لازم باشد فرمانداری شیراز نامه تذکر عدم حضور مسوولان در این جلسات را خطاب به دستگاه ها ارسال می کند.

*** اندیشه های امام خمینی(ره) برای جامعه امروز تبیین شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: جامعه امروز نیازمند اندیشه های امام خمینی(ره) است لذا دیدگاه و اندیشه های امام راحل در موارد مختلف باید در جامعه تبیین و بیان شود.

حجت الاسلام محمد رضایی ادامه داد: تاکنون زوایای بسیاری از شخصیت و اندیشه های امام خمینی(ره) ناگفته مانده است در حالی که این اندیشه ها می تواند راهگشای مسایل در بخش های مختلف باشد.

وی عنوان داشت: معتقدیم اندیشه امام راحل برای رفع خلاهای دینی و مذهبی جامعه امروز ضروری است لذا باید برای تبیین این مهم برنامه ریزی شود زیرا اگر اندیشه های امام متناسب با جامعه در قالب های گوناگون بیان شود جامعه به ثبات، پایداری و روشنگری در ابعاد مختلف خواهد رسید.

رضایی افزود: ایام 14 و 15 خرداد فرصت مغتنمی برای تبیین و بازنگری اندیشه های امام راحل و تقویت پیوند میان امام و امت است که از این فرصت باید استفاده مطلوب شود.

او اظهارداشت: امام خمینی(ره) به دنیا نشان دادند که حاکمیت اسلامی می تواند محبوبیت مردمی داشته باشد و امروز نیز این رویه برای مقام معظم رهبری جاری است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با اشاره به برنامه های ایام 14 و 15 خرداد گفت: با برگزاری برنامه های بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) به دنبال ایجاد یک حرکت ماندگار و جریان فکری در استان هستیم که امیدواریم در برگزاری برنامه های این ایام شاهد حضور پررنگ دستگاه های اجرایی و تعامل با گروه ها و تشکل مردمی باشیم.

وی با بیان اینکه امسال تلاش شده برنامه های گسترده ای در 14 و 15 خرداد در استان و شیراز برگزار شود بیان کرد: در این ایام 260 عنوان برنامه سازمان یافته و برنامه های متناسبی در بیش از پنج هزار مسجد و حسینیه استان فارس برگزار می شود.

رضایی اظهارداشت: از جمله برنامه هایی ایام 14 و 15 خرداد در استان فارس را ختم قران در مساجد، شب شعر، اعزام مبلغان مذهبی، اعزام زائران به حرم مطهر امام خمینی(ره) و برنامه ها و مسابقات فرهنگی- مذهبی و ورزشی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: برنامه های ویژه ای در مساجد و امام زادگان واجب التعظیم استان فارس برگزار می شود که ویژه برنامه 14 خرداد با سخنرانی مسوولان کشوری در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار