استاندار یزد در پیامی به مناسبت هفته وقف این سنت حسنه را یکی از ارزشمندترین و ماندگارترین مظاهر احسان و نیکوکاری و از سرمایه های مهم اجتماعی دانست.
کد خبر: ۳۳۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ 24 November 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در این پیام آورده است: وقف، خدمت به مردم و همنوعان، کمک به مصالح جامعه و بهبود امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.
وی ادامه داد: سنت حسنه ای که وقف که ریشه در سیرۀ پیامبراکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) دارد، کارکردهای متنوع و گوناگونی در زمینه توسعه درون زا به ویژه در مناطق روستایی می تواند داشته باشد.
استاندار یزد خاطر نشان کرد: ترویج این سنت و ترغیب مردم جامعه در عمل به آن پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور مورد توجه قرار گرفته است.
میرمحمدی ادامه داده: افزون شدن نیازهای اجتماعی ضرورت توسعه کارکردهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موقوفات را دوچندان کرده، بنابراین لازم است ظرفیت سازی های بیشتری نسبت به موقوفات انجام شود تا برای رفع نیازهای روز استفاده شود و موقوفات برای کمک به آموزش و پژوهش، درمان بیماری های خاص، امور پزشکی و ترویج دین و فرهنگ مذهبی مورد توجه قرار گیرد.
میرمحمدی در پایان این پیام با گرامیداشت هفتۀ وقف و از تلاش های واقفان و متولیان و کارگزاران امور خیریه اوقاف تقدیر کرده است.
هفته وقف از روز یکشنبه هفتم آذرماه آغاز می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار