فرماندار شمیرانات گفت: خسارت سیلاب اخیر شهرستان شمیرانات ۲۳۸ میلیارد تومان برآورد شده است.
کد خبر: ۳۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 10 May 2015
به گزارش  فارس، عزت الله خان‌محمدی در نخستین نشست شورای اداری شهرستان شمیرانات که با حضور رضوی معاون رئیس جمهور برگزار شد اظهار داشت: ضرورت منطقه شمیرانات ایجاب می‌‌کند که ما به مردم بومی و تولیدگر توجه بیشتری داشته باشیم و این رویکرد در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای روستاییان تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که با مدیریت درست بتوانیم این تسهیلات را در اختیار روستاییان برای تولید اختصاص داد.

فرماندار شمیرانات گفت: با نگاه به گذشته متوجه می‌شویم که روستاها در حال تخلیه هستند چرا که روستاییان به لحاظ قیمتی شدن اراضی می‌توانند به پول برسند و دیگر دلیلی نمی‌بینند که در روستاها بمانند و این روند باعث شده است که با سیاست‌های در نظر گرفته شده حفظ اراضی زراعی و باغی در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: در همین راستا امسال جشنواره محصولات کشاورزی شهرستان شمیرانات برگزار می‌شود و کارگروه‌های آن نیز تشکیل شده است.

در ادامه خانمحمدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین برآورد خسارت سیلاب شهرستان شمیرانات چه میزان بوده است گفت: یازده دستگاه اجرایی گزارشات و مستندات خود را درباره سیلاب ارایه داده‌اند و میزان خسارت سیلاب شهرستان شمیرانات 238 میلیارد تومان برآورد شده است که این برآورد خسارت به استاندار تهران نیز منعکس شده است.

وی درباره پل‌هایی که در این سیلاب تخریب شده است گفت: تمامی پل‌هایی که برای راه و دسترسی بوده‌اند ترمیم شده و مشکل تردد نداریم ولی پل‌های اختصاصی که جنبه تخریبی نیز داشته‌اند و در حریم رودخانه بوده‌اند تخریب شده و وزارت نیرو و آب منطقه‌ای تقاضا داریم که نسبت به لایروبی رودخانه‌ها اقدام کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار