در جلسه شورای اسلامی شهر قم نامگذاری 16 فقره اسلامی پیشنهادی برای شوارع و معابر قم تصویب شد.
کد خبر: ۳۳۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۰ 29 November 2016
به گزارش تابناک قم، در دویست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که شب گذشته در دو بخش ارائه لوایح و مصوبات برگزار شد، ولی الله بیاتی رییس شورای شهر قم پیرامون برخی از لوایح در جلسات قبلی توضیحاتی را ارائه کرد که موضوع اخذ مجوز احداث یک هتل 5 ستاره در بلوار پیامبر اعظم(ص) و 20 جایگاه سوخت کوچک و تصویب آن توسط اعضاء توضیح داد.

در این جلسه ذاکریان رئیس کمیسیون خدمات شهری لایحه اخذ مجوز نامگذاری 16 فقره اسلامی پیشنهادی برای شوارع و معابر شهر قم را قرائت کرد که با نظر اکثر اعضاء به تصویب رسید.

همچنین حجت الاسلام آتش زر رئیس کمیسیون برنامه وبودجه در خصوص مساعدت در حل مشکل پلاک ثبتی 2383/7 واقع در منطقه 6 لایحه ای را قرائت کرد که به گفته برخی از اعضاء ابهاماتی در این لایحه وجود دارد اما در نهایت این لایحه نیز مورد تصویب قرار گرفت.

در این جلسه در خصوص ماده 5 قانون اصلاح بیمه اجباری کارگران ساختمانی مصوب سال 1393 سازمان تأمین اجتماعی از سوی کمیسیون تلفیق توسط حجت الاسلام آتش زر لایحه ای قرائت شد.

پس از قرائت این لایحه برخی از اعضاء انتقادات خود را پیرامون سازمان تامین اجتماعی در رابطه با سهم عوارض ساختمانی بیان کردند.

در این باره حجت السلام آتش زر ضمن انتقادات خود نسبت به این سازمان خاطرنشان کرد:افرادی که برای پروانه ساختمانی اقدام می کنند موظف به پرداخت 15 درصد از عوارض عمومی صدور پروانه به تامین اجتماعی  می باشند که البته اخیرا این سازمان تغییراتی در پرداخت عوارض اعمال کرده است.

وی عنوان کرد:سازمان تاکین اجتماعی باید نسبت به بیمه اجباری کارگران اقدام نماید و نباید سهم اضافی از مردم دریافت شود در این باره تخلف جایز نیست.

محسن عابدینی پور عضو شورای اسلامی شهر نیز بیان کرد: با وجود اینکه در قانون دریافت 15 درصدی عوارض توسط بیمه آمده اما سازمان تامین اجتماعی گاهی تا 45 درصد سهم عوارض برای سه سال را دریافت می کند که در این باره باید تجدید نظر شود.

گفتنی است این لایحه با نظر اکثر اعضاء به تصویب رسید و برای ارائه نظر نهایی قرار شد به سازمان تامین اجتماعی ارسال شود.

همچنین در این جلسه لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 1394 سازمان عمران و نوسازی شهرداری قم توسط کمیسیون تلفیق از سوی حجت الاسلام آتش زر قرائت شد که به تصویب رسید.

در این جلسه مصطفی سعادت طلب رئیس کمیسیون امور زیر بنایی نیز لایحه توافقنامه شماره 158258 مورخ 28 شهریور مالک سه دانگ از 6 دانگ پلاک ثبتی 10608/24 و لایحه اخذ مجوز اعمال ماده 9 نخوه خرید و تملک اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی شامل طرح در اجرای تونل مترو در ایستگاه A10 و 8A را قرائت کرد که به تصویب رسید.

وی همچنین لوایح اخذ مجوز اعمال 9 نحوه خرید و تملک اراضی و املاک واقع در طرح های دولتی طرح رمپ و لوپ تونل غدیر، مصوبه شماره 8717 مورخ 18 آبان امسال موضوع توافقنامه شماره 190628 مورخ چهار آبان امسال و مصوبه شماره 8908 مورخ 25 آبان امسال موضوع توافقنامه پلاک ثبتی 10915 را قرائت کرد که هر سه مورد به تصویب رسید.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار