نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی اوقات مشکلات و مسایل شهرهای اطراف تهران در سایه برج های بلند تهران به فراموشی سپرده می شود.
کد خبر: ۳۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 11 May 2015
به گزارش مهر،  حسین طلا در حاشیه نشست بررسی مشکلات شهرهای اطراف تهران، از لزوم توجه ویژه به شهرهای حاشیه پایتخت خبر داد و اظهار داشت: با توجه به وسعت و جمعیت استان تهران اعتبارات فعلی عمرانی جوابگوی نیاز شهرهای استان تهران نیست.

وی ادامه داد: هر کدام از شهرهای اطراف تهران مشکلات خاص خود را دارند ولی در مجموع  بحث حمل و نقل عمومی، کاهش درآمد شهرداری ها، عدم تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی و نداشتن درآمد پایدار شهری از مهمترین معضلات موجود است.

طلا افزود: سرریز شدن مشکلات دیگر استان ها به تهران و تراکم جمعیتی بالا در برخی از این شهرها باعث کاهش سرانه های خدماتی، آموزشی، ورزشی و فضای سبز شده است.

وی با اشاره به نیاز جدی در بازنگری اختصاص اعتبارات عمرانی، افزود: استان تهران حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد و بیش از ۵۳درصد درآمد مالیات کشور از استان تهران تامین می شود ولی کمتر از ۴درصد این درآمد در این استان پرجمعیت هزینه می شود، به عبارتی با نگاهی به سرانه های لازم شهری در استان تهران نیاز توجه جدی در حوزه بودجه و برنامه ریزی مشهود است.

دبیر مجمع نمایندگان تهران در پاسخ به اینکه آیا نتیجه خاصی از برگزاری جلسات مشترک با مدیران استان تهران و کشور حاصل می شود؟ بیان کرد: حداقل فایده اینگونه جلسات آشنایی مدیران کشوری با مشکلات شهرهای اطراف تهران است

وی افزود: با پیگیری های به عمل آمده در سال جاری دومین نشست مشترک شهرداران شهرهای اطراف تهران با معاون عمرانی وزیر کشور برگزار شد و روسای شورا و شهرداران شهرهای اسلامشهر، احمد آبادمستوفی، لواسانات، شموشک، بومهن، باقر شهر، کهریزک، حسن آباد، اوشام فشن میگون، چهاردانگه و پردیس به بیان نیازها و مشکلات خود پرداختند و معاون عمرانی وزیر کشور قول مساعد برای برطرف شدن برخی از این مشکلات دادند.

فرماندار سابق تهران پی گیری احداث مترو و انتقال خط راه آهن از مرکز شهر اسلامشهر را از نتایج ملموس برگزاری نشست مشترک با رئیس سازمان شهرداری های کشور دانست و گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی، تجهیز آتش نشانی ها، بازنگری در تهیه طرح های تفصیلی، عدم دخالت شهرداری تهران در حریم شهرهای اطراف تهران، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و آموزش پرسنل شهرداری از مصوبات مهم این جلسه بود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار