همزمان با روز جهانی معلولان، اولین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه روز شنبه در شهرک شاطرآباد گشایش یافت.
کد خبر: ۳۳۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰ 03 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، مدیرکل کانون های پرورش فکر کودکان و نوجوانان کرمانشاه در این مراسم گفت: مراکز فراگیر کانون پرورش فکری در راستای توسعه عدالت آموزشی در بین کودکان کشور در سطح ملی تببین و طراحی شده و این مرکز برای خدمت به کودکان با نیازهای خاص راه اندازی شده است.
رضا موزونی با بیان اینکه در کانون های پرورش فکری فراگیر، کودکان با نیاز خاص در کنار دیگر کودکان قرار می گیرند، افزود: در کنار هم قرار گرفتن کودکان باعث می شود، آنها با نیازهای خاص از انزوا و فضای صرف آموزشی و اجتماعی مخصوص به خود خارج شوند و با بدنه اجتماع ارتباط برقرار کنند.
موزونی در ادامه با بیان اینکه دنیا، دنیای ارتباط انسان با هم است، گفت: انسان ذاتا اجتماعی است و اگر این کودکان در کنار دیگر کودکان قرار گیرند هم افزایی و ارتباط بر قرار کنند، در بزرگسالی دیگر انسان هایی گوشه گیر نخواهند بود و دیگر بچه ها در مجاورت با این نوع کودکان به درک و همزیستی ارتباطی سالم تری می پردازند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه با اشاره به اینکه کانون های فراگیر دریچه ای درخشان برای خدمت دهی به کودکان های با نیاز خاص است، گفت: تا پایان سال 95 بزرگترین کانون فراگیر استان در شهرک امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان افتتاح خواهد شد.
موزونی با بیان اینکه زیباترین و قشنگ ترین خدمت فرهنگی خدمت به بچه ها و بخصوص کودکان با نیازهای خاص است، گفت: در تلاش هستیم با همکاری و هماهنگی مدیرکل مدارس استثنایی کرمانشاه شرایطی فراهم شود تمام مراکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به مراکز فراگیر تبدیل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار