بیمارستان پیامبر اعظم (ص) به منظور جلوگیری از اسراف آب با توجه به اینکه حجم روزانه 3000 لیتر آب غیر قابل مصرف در این بخش مستقیما به فاضلاب تبدیل نشود با انجام فرایندی خاص اقدام به جمع آوری این آب و استفاده از آن در ابیاری فضای سبز بیمارستان نموده است.
کد خبر: ۳۳۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵ 04 December 2016
 بیمارستان پیامبر اعظم (ص) به منظور جلوگیری از اسراف آب با توجه به اینکه حجم  روزانه 3000 لیتر آب غیر قابل مصرف در این بخش مستقیما به فاضلاب تبدیل نشود با  انجام فرایندی خاص اقدام به جمع آوری این آب و استفاده از آن در ابیاری فضای سبز بیمارستان نموده است.

براساس همین گزارش آب ورودی پس از گذشتن از مراحل تصفیه آب به روش اسمز معکوس (RO) تبدیل به آب سبک (نرم) شده و سپس وارد فرآیند همودیالیز می گردد. حدود 20 درصد از آب مورد استفاده ،بدون شرکت در فرآیند از چرخه خارج شده و به فاضلاب (پساب) تبدیل میگردد ،البته آب خروجی فاقد هر گونه آلودگی بوده  ولی بدلیل عبور از سیستم تصفیه RO دارای مقادیر بالاتری املاح نسبت به آب ورودی می باشد.

گفتنی است بیمارستان پیامبر اعظم گنبد کاووس دارای بخش همودیالیز بوده و از آب شهری بعنوان آب ورودی در فرآیند همودیالیز استفاده می نماید بطوریکه روزانه مقدار 3000 لیتر آب غیر قابل مصرف در بخش ومذکور تولید می شود.

شایان ذکر است مجموعه بیمارستان به منظور جلوگیری از هدر رفت آب، اقدام به جمع آوری آب حاصل از بخش همودیالیز در مخزن جداگانه ای نموده و از آن در راستای آبیاری فضای سبز بیمارستان استفاده می نماید.   

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار