سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با هدف ارزیابی سلامت عمومی، آمادگی تحصیلی، بینایی و شنوایی، طرح سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان سراسر استان از اول خرداد آغاز می شود.
کد خبر: ۳۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 11 May 2015
تابناک بوشهر: به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، علیمراد کرمی در نشست معاونان آموزشی سراسر استان اظهار کرد: یکی از شاخص‌های مهم در آموزش و پرورش، ارزیابی، سنجش سطح سلامت عمومی، آمادگی تحصیلی، بینایی و شنوایی دانش آموزان آموزان بدو ورود به دوره ابتدایی است.  

وی با تاکید بر انتخاب پایگاه‌های سنجش با دسترسی آسان برای اولیای دانش آموزان، افزود: بخش زیادی از دلایل افت تحصیلی به دلیل عدم سنجش مطلوب در سال های پیش بوده است.

سرپرست آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: با انتخاب مدارس مجری طرح که قابلیت دسترسی به شبکه اینترنت دارند، شرایط را برای سرعت عمل همراه با دقت افزایش دهید.  

معاون آموزش ابتدایی نیز در این جلسه گفت: بسیاری از مشکلات دوره ابتدایی شامل اختلالات یادگیری، مشکلات رفتاری و ترک تحصیل، ناشی از عدم سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان است.  

عباس غلام پور افزود: بسیاری از داده‌های پایگاه های سنجش، در حوزه بهداشت و درمان نیز می تواند مبنای مطالعات قرار گیرند. هر چقدر سنجش دقیق تر باشد، مشکلات پایه اول بسیار کمتر خواهد بود.  

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر گفت: با اجرای طرح سنجش در سال جاری، بسیاری از عوامل افت تحت کنترل قرار خواهند گرفت.  

غلامحسین حسینی در پایان بیان کرد: پایگاه های سنجش از ابتدای خردادماه، در تمام شهرستان ها و مناطق پذیرای نوآموزان بدو ورود به دبستان خواهند بود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار