رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل اصفهان خبر داد:
تابناک: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل اصفهان با بیان اینکه سالانه 50 میلیون شاخه گل رز در استان اصفهان تولید می‌شود گفت: رُز محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین گل در میان ایرانی‌هاست.
کد خبر: ۳۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵ 11 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، جعفر دلالباشی اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین تقاضا برای خرید گل توسط مردم نوع رُز، میخک و گلایول است.

وی ادامه داد: استان اصفهان و استان البرز رقیب جدی یکدیگر در تولید گل در ایران محسوب می‌شوند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل اصفهان با بیان اینکه اصفهان در رتبه‌های اول کشور در تولید گل شب‌بو و رُز قرار دارند، افزود: سالانه حدود 8 میلیون گل شب‌بو و 50 میلیون شاخه گل رز در استان اصفهان تولید و به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

وی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تولیدکننده‌های گل در اصفهان را هزینه‌های سرسام‌آور سوخت دانست و گفت: حساسیت و آسیب‌پذیری گیاهان در برابر گرما و سرما هزینه تولید گل را افزایش می‌دهد.

دلالباشی تصریح کرد: با پایین رفتن سطح آب چاه‌ها در اثر خشکسالی در استان اصفهان، کیفیت آب چاه‌ها پایین آمده و به موضوعی جدی برای گلخانه‌داران تبدیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع سبب خرید آب و حمل آن با تانکر به گلخانه‌ها و در نتیجه افزایش هزینه‌های تولیدکننده شده است.

رئیس اتحادیه گل فروشان اصفهان با اشاره به فعالیت 400 واحد صنفی در این اتحادیه گفت: 400 واحد گل فروشی طبیعی، 100 واحد گل فروشی طبیعی و مصنوعی و 50 واحد صنفی گل فروشی مصنوعی در اصفهان به فعالیت مشغول هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار