کد خبر: ۳۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰ 11 May 2015
  مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بر ضرورت استقرار کتابخانه‌های سیار در روستاها خبر داد.
شمس الله فلاح، در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم فرهنگ کتابخوانی در میان اقشار مختلف مردم نهادینه شود باید زیرساخت‌های این امر را فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمرکز کتابخانه‌های استان در شهرستان‌ها بوده و کمتر شاهد وجود کتابخانه‌های مجهز در روستاها هستیم.
فلاح خاطرنشان کرد: بدیهی است این که یک روستایی بخواهد زمان و هزینه بگذارد تا از محل زندگیش به شهر آمده و از امکانات کتابخانه‌ای استفاده کند منطقی نیست و کارساده‌ای به نظر نمی‌رسد.
وی ادامه داد: به همین دلیل باید به تعداد کتابخانه‌های سیار در روستاهای استان اضافه کنیم تا آنها نیز بتوانند به منابع مورد علاقه خود به راحتی دسترسی داشته باشند.
این مسئول گفت:‌ استقرار کتابخانه‌های سیار در مناطق روستایی به تنهایی کافی نیست؛ چراکه تا زمانی که این کتابخانه‌ها به منابع و کتاب‌های به روز و مفید مجهز نباشند آن طور که باید و شاید مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرند.
حجت الاسلام فلاح ادامه داد: تا کنون کتابخانه‌های سیار در روستاهای جوستان، شهرک طالقان، روستاهای سعیدآباد، سرخاب، خور، ملک‌آباد و مهدی‌آباد، کردان و خوروین استقرار یافته‌اند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در پایان گفت: بنا شده درنیمه دوم امسال نیز در قزلحصار، شهرک اصلاح بذر و نهال محمدآباد، محمودآباد و سیاهکلان، شهرک گلستانک، محمود آباد کمالشهر ، شهرک مهندسی زراعی، سپید دشت محمدآباد نیز شاهد استقرار کتابخانه‌های سیار باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار