29 پژوهشگر برتر مازندران پنجشنبه شب در مراسمی که دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد ، مورد تجلیل قرار گرفتند.
کد خبر: ۳۴۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۱ 09 December 2016

ایرنا ، این پژوهشگران در حوزه های علوم پزشکی ، علوم پایه ، علم انسانی و اجتماعی ، کشاورزی و منابع طبیعی ، فنی و مهندسی ، هنر و معماری ، دامپزشکی دارای پژوهش های برتر بودند .
رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این مراسم گفت: عدم پژوهش زمینه خلق بحران و انجام اقدامات پژوهشی به نوعی مدیریت بحران است.

جواد واثقی امیری افزود : اگر همه ما به این باور دست یابیم که قبل از هر طرح، برنامه و اقدامی یک کار پژوهشی دقیق انجام دهیم به طور قطع در کاهش بحران و مدیریت بحران تسلط بیشتری خواهیم داشت.
 
 

وی اظهار داشت: دانشگاه بهترین مکانی است که باید به آن اعتماد کرد و کارهای پژوهشی را برعهده جوانان با انگیزه و نخبگان علمی قرار داد.
او افزود : تنزل جایگاه دانشگاه و چهره های دانشگاهی می تواند آسیب های زیادی به یک جامعه وارد کند و به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم که در یک سیر تاریخی جایگاه دانشگاه و دانشجو تنزل یابد که اگر این اتفاق بیفتد آسیب هایی جدی جامعه را تهدید می کند.
واثقی امیری گفت : بسیار علاقمندیم که مسئولین ارشد استان بیشتر در دانشگاها حضور یابند چرا که معتقدیم که مدیران ارشد استان می توانند در تجاری سازی علم و کارهای پژوهشی کمک کار باشند.
وی افزود : اگر هر انسان منصفی از نمایشگاه هفته پژوهش دانشگاه نوشیروانی بابل بازدید می کرد به این امر مهم پی می برد که دانشجویان با انگیزه و خلاق ما کارهای پژوهشی بسیار ارزشمندی انجام داده اند اما اگر بخواهیم کمکی برای این جوانان در نظر داشته باشیم باید تولید علم آنان را با انعقاد قرار داد به مرحله تجاری سازی برسانیم تا هم این دانشجویان انگیزه ای جدی برای کارهای علمی بعدی داشته باشند و هم اینکه جامعه از کارهای پژوهشی جوانان بهره مند شوند.
رئیس دانشگاه نوشیروانی بابلب گفت : اگر می خواهیم در حوزه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، ورزشی و عمرانی به توسعه ای پایدار دست یابیم باید پژوهش را جدی بگیریم و اگر بدون پژوهش عمل کنیم شاید به صورت مقطعی موفق شویم اما آن موفقیت پایدار نخواهد بود.
وی افزود : انتظار می رود که اعتبارات پژوهشی در دانشگاها افزایش یابد تا بتوانیم پژوهش های تاثیرگذار و نیاز روز جامعه ارائه شود.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه مازندران هم در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : اگر بپذیریم ضرورت عدالت مفهومی جامعه و متوسع در حوزه های مختلف است بی هیچ تردیدی نیاز حوزه پژوهش و پزوهشگران به عدالت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
لطف الله آجدانی افزود : رشد و توسعه پژوهش الزاماتی دارد که یکی از مهم ترین آن اتخاذ سیاست ها و رویکرد عادلانه نهادهای حاکمیتی و مسئولان حوزه پژوهش برای ایجاد فضای عادلانه رقابتی در بین موسسات و مراکز پژوهشگری در بخش های دولتی و غیر دولتی است.

وی اظهار داشت : توزیع عادلانه و برابر فرصت های پژوهشی یک امر بسیار مهمی است که در رونق پژوهش تاثیرگذار است.
 
 

او افزود : بدون تردید تحقق و توسعه هر چه بیشتر باشد ضرورت عدالت در حوزه های پژوهشی مستلزم اصلاح و توانمند سازی ساختار حوزه پژوهشی است و بدین گونه است که می توانیم پژوهش و پژوشگران را قدر و ارج نهیم و برصدر نشانیم.
هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری مازندران با 150 محصول دانش بنیان در قالب 31 غرفه از روز سه شنبه هفته جاری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گشایش و عصر امروز پنجشنبه با برگزاری همایش تجلیل از پژوهشگران برتر مازندران در بابل به کار خود پایان داد.
همچنین 6 محصول دانش بنیان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری مازندران در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل رونمایی شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار