فرماندار شهرستان تهران گفت: حدود 100 هکتار از باغ های مردمی بخش کن فاقد اسناد ملکی است که باید هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این اراضی اقدام شود.
کد خبر: ۳۴۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 09 December 2016
"عیسی فرهادی" در جلسه بررسی مشکلات بخش کن شهرستان تهران که با حضور جمعی از مسوولان ، چند تن از نمایندگان مجلس و اهالی منطقه در حسینیه الغدیر این بخش برگزار شد، افزود: این باغ ها در گذشته دارای دیوار و مرز مشخص بوده اند که با از بین رفتن مرز و دیوار(حصار مشخص) با مشکلاتی در زمینه تعیین تکلیف و صدور سند مواجه شده اند.
معاون استاندار تهران با اشاره به موضوع طرح تفضیلی و تعیین تکلیف اراضی و باغات منطقه تاکید کرد: صدور سند ملکی برای این 100 هکتار باغ نیازمند مجوز شورای عالی معماری و شهرسازی است.
فرماندار تهران با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با شهرداری در خصوص تعیین تکلیف این اراضی افزود: براساس اعلام مسوولان شهرداری، صدور مجوز احداث بنا و دیوار کشی برای مشخص کردن حریم این باغات با هدف صدور سند نیازمند مجوز شورای عالی معماری و شهرسازی است که باید این موضوع برای رفتن مشکل اهالی و تامین حقوق آنان  بصورت جدی پیگیری شود.
فرهادی با تاکید بر اینکه اهالی بخش کن هیچ مشکلی در زمینه آب شرب، برق، گاز، فاضلاب، فضای آموزشی و مخابرات ندارند گفت: تعیین تکلیف 100 هکتار باغ مهم ترین مشکل اهالی بخش کن است.
وی تصریح کرد: دراین ارتباط نمایندگانی برای بررسی موضوع 100 هکتار باغ مشخص و مقرر شد این افراد ظرف مدت سه ماه گزارش کاملی در این خصوص برای ارائه به ساکنان بخش کن را تهیه و تنظیم کنند.
فرهادی خاطرنشان کرد:  درهمین ارتباط باید با تصویب هرچه سریعتر طرح تفضیلی، خواسته ها و مطالبات بحق و قانونی اهالی بخش کن را تامین کنیم.
فرماندار شهرستان تهران همچنین با اشاره به گستردگی و جمعیت بالای پایتخت گفت:  ارتقا ی سطح ادارات شهرستان تهران به اداره کل با توجه به مسایل و مشکلات موجود در پایتخت و با هدف خدمت رسانی بهینه و مطلوب به شهروندان ضروری است.
نشست بررسی مشکلات بخش کن با حضور فرماندار تهران، تعدادی از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه 5، امام جمعه بخش کن، مدیرکل سیاسی استانداری تهران، بخشدار کن ، رئیس آموزش و پرورش منطقه 5 تهران، رئیس بهزیستی شهرستان تهران، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تهران و جمعی از اهالی در مسجد الغدیر کن برگزار شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار